مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان :

نقش وزارت ورزش و جوانان متولی گری، مطالبه گری و هماهنگی در حوزه جوانان است

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۱۴:۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۰۲۴۸۲
نقش وزارت ورزش و جوانان متولی گری، مطالبه گری و هماهنگی در حوزه جوانان است
ایلام یکی از استانهای موفق کشور در کاهش طلاق است و این یک برگ زرین در فعالیتهای استان تلقی می شود. 54 مرکز تخصصی ازدواج و تعالی خانواده در سطح کشور فعالیت دارند

به گزارش برنا- ایلام ؛ دکتر ناصر صبحی قراملکی در نشست هم اندیشی با روسای شهرستانها و دبیران سازمان های مردم نهاد استان گفت : ایلام یکی از استانهای موفق کشور در کاهش طلاق است و این یک برگ زرین در فعالیتهای استان تلقی می شود

وی افزود:یکی از خواسته های دولت و مقام معظم رهبری در سال 95 از دستگاههای دولتی این است که بتوانند کارهای ویژه و فوق العاده انجام دهند و اقدامی که استان ایلام و چند استان دیگر در خصوص کاهش طلاق انجام داده اند جزو همین کارهای ویژه محسوب می شود .
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد : اقدامی که برای تأسیس و راه اندازی خانه جوان در استان ایلام انجام شده است جای تقدیر دارد و شاید بتوان گفت ساختمان و موقعیتی که مسئولان استان ایلام برای خانه جوان اختصاص داده اند بهترین و کامل ترین خانه مکان پیشنهادی به نسبت استان های کشور است .
وی اظهار کرد : یکی از اهداف دفتر ازدواج و تعالی خانواده گسترش کمی و کیفی مراکز مشاوره و سمن های فعال در حوزه ازدواج و خانواده است، در همین راستا به عنوان گام اول مراکز مشاوره متعلق به سازمان ملی جوانان سابق تمدید مجوز شدند و در آینده نزدیک مجددا تمدید مجوز خواهند شد تا این سرمایه ها از دست نروند. گام بعدی دفتر ازدواج و تعالی خانواده استاندارد سازی مراکز مشاوره است .
صبحی قراملکی در ادامه گفت : علاوه بر مراکز مشاوره، در حال حاضر 54 مرکز تخصصی ازدواج و تعالی خانواده در سطح کشور فعالیت دارند که یک مورد آنها در استان ایلام است و چنانچه درخواست جدیدی از این استان توسط افراد دارای صلاحیت به دفتر مربوطه در وزارت ورزش و جوانان برسد نسبت به گسترش این مراکز در استان ایلام اقدام خواهیم کرد .
وی به معضلات جوانان ایران اشاره کرد و توضیح داد : اشتغال، مسکن و ازدواج یه معضل اصلی جوانان در کشور هستند که هدف از اشتغال و مسکن هم تشکیل خانواده از طریق ازدواج است. از بین این موارد اشتغال و مسکن در حوزه وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان نیست اما برای ازدواج باید سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت کرده و حمایت های لازم را انجام دهیم .
صبحی قراملکی افزود : هر جامعه ای که بنیان خانواده های آن محکم نباشد محکوم به شکست است، اما در صورت سالم بودن خانواده ها هرگونه تهدید داخلی یا خارجی به راحتی قابل کنترل و مدیریت است .
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده گفت : نقش وزارت ورزش و جوانان متولی گری، مطالبه گری و هماهنگی است و طبق قانون باید اقدامات دستگاههای اجرایی در حوزه های مربوط به جوانان نظارت، ارزیابی و جمع بندی کرده و در جلسات ستاد ساماندهی ارائه دهد.
این مسئول با اشاره به محدودیت اعتبارات حوزه ازدواج و خانواده بیان کرد : اعتبارات بر اساس نوع فعالیت و نسبت جمعیت در اختیار استان ها قرار میگیرد . استان ایلام در حوزه ازدواج و خانواده بصورت ویژه دیده شده است و تا زمانی که امانت مدیریت در اختیار من باشد به این استان نگاه ویژه خواهم داشت .
صبحی قراملکی اساس فلسفه حجاب را حفظ عفت و حیا خواند و ادامه داد : یکی از راههای ترویج حجاب و لباسهای مناسب برگزاری نمایشگاه است که سازمان های مردم نهاد جوانان می توانند در این خصوص فعالیت های مطلوبی داشته باشند .
وی افزود : متأسفانه افرادی وارد فعالیتهای حوزه ازدواج شده اند که هیچگونه تخصصی در این خصوص ندارند .
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در خصوص سایت های همسریابی اظهار کرد : بیش از صد هزار سایت در فضای مجازی وجود دارد که متأسفانه حدود بیست درصد آنها سایتهای غیر اخلاقی هستند و این زنگ خطری برای جامعه است . شواهد علمی نشان داده شده است افرادی که وارد سایت های آشنایی و همسریابی شده اند به دنبال دوست یابی هستند و گزینه خود برای ازدواج را از بین آن افراد انتخاب نخواهند کرد .
وی بیان کرد: اطلاع رسانی، آگاه سازی و حساس سازی فرزندان توسط خانواده ها برای حضور در فضای مجازی بسیار ضروری است ، بعد از این مراحل باید آموزش و فرهنگسازی انجام شود که این موضوع هم ورود و تلاش سمن ها را می طلبد .
صبحی قراملکی در ادامه به بحث وام های ازدواج پرداخت و گفت : افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج، مقاومت بانکها را در پی داشت و برای تحقق پرداخت پرداخت های صد میلیون ریالی رایزنی و پیگیری های زیادی با بانک مرکزی داشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم . قرار بود در سال جاری یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر وام ازدواج دریافت نمایند و هر ماه تا 150000 فقره وام پرداخت شود . بررسی های ما نشان میدهد که میزان پرداخت ها تقریبا نزدیک به همین میانگین است اما بطور کامل تحقق نیافته است .
ایشان اضافه کرد : با بیمه ایران تفاهم نامه ای منعقد شده است که صفر تا صد مسائل ازدواج را تحت پوشش بیمه ای خود قرار می دهد. علاوه بر آن قراردادهای مختلفی برای تأمین جهیزیه با تخفیف ویژه به همراه هدیه با اقساط بلند مدت در برخی استانها انجام شده است .
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت : راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در ایلام ضرورت دارد و برای فعال شدن این مجمع می توان از خیرین ایلامی مقیم استانهای دیگر یا حتی خیرین مناطق دیگر کشور استفاده کرد و آنها را پای کار آورد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز