وزیر نفت:

تبریز باید یکی از کانون های توسعه پتروشیمی کشور باشد

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۱۵:۴۸:۱۰
کد خبر: ۵۰۲۵۲۴
تبریز باید یکی از کانون های توسعه پتروشیمی کشور باشد
زنگنه گفت: توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از انرژی گاز از رویکردهای دولت است.

وزیر نفت با تاکید بر توسعه واحدهای پتروشیمی با استفاده از فناوری های جدید، گفت: توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از انرژی گاز از رویکردهای دولت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بیژن نامدار زنگنه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب در شرکت پتروشیمی تبریز، گفت: با انتقال اتیلن غرب، شرکت پتروشیمی تبریز از مصرف خوراک گران قیمت رها شده و اقتصاد این شرکت دگرگون می شود.

وی اظهارکرد: برای نجات پتروشیمی تبریز باید خوراک این مجتمع تغییر می یافت.

زنگنه با تاکید بر افزایش ظرفیت این شرکت، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان کمبود سرمایه گذار و فعال اقتصادی ندارد، تبریز باید یکی از کانون های توسعه پتروشیمی کشور باشد.

وزیر نفت اعلام کرد: امکان اختصاص 12 میلیون متر مکعب گاز برای توسعه صنعت به منطقه آذربایجان شامل اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: 8 میلیون متر مکعب گاز در این منطقه باید صرف ایجاد واحدهای پتروشیمی جدید با تکنولوژی بالا شود.

وزیر نفت با تاکید بر تکمیل زنجیره صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی، گفت: پتروشیمی تبریز می تواند نقش مهمی در تامین نیاز این صنایع ایفا کند.

زنگنه گفت: خوراک واحدهای جدید پتروشیمی تبریز با 30 درصد تخفیف تامین می شود.

وی با بیان اینکه معمولا برای کلنگ زنی به مراسمی نمی روم و تا طرحی 100 درصد تمام نشده باشد افتتاح نمی کنم، افزود: تبریز یکی از چند کانون تمدنی ایران در حوزه های اقتصادی و صنعتی و بحث های فرهنگی است و از نقاط تعاملات بین المللی ایران با خارج کشور است که به همین دلیل به این شهر آمده ام.

زنگنه گفت: من به اراده و سخت کوشی بی نظیر و عقل اقتصادی این مردم ایمان دارم و آن را تحسین می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز