مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد خبر داد:

رسیدگی به ۶۶۱ پرونده در کمیسیون ماده ۷ از ابتدای سال جاری تا کنون

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۱:۲۸:۳۹
کد خبر: ۵۰۲۹۳۲
رسیدگی به ۶۶۱  پرونده در کمیسیون ماده ۷  از ابتدای سال جاری تا کنون
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از رسیدگی به 661 پرونده در کمیسیون ماده 7 از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمدرضا سلامی با اشاره به عملکرد کمیسیون ماده 7 به منظور رسیدگی به تخلفات و تقضاها گفت: از ابتدای سال تاکنون 355 پرونده تخلف در کمیسیون بررسی شده است که بیشترین تخلفات مربوط به هرس و قطاعی درختان در راستای اجرای عملیات ساختمانی(اجرای کنسول، پارکینگ و ....) از سوی شهروندان می باشد.

وی بیان کرد: هر گونه آسیب‌رسانی، خشکاندن و یا قطع درختان از سوی شهروندان مشمول پرداخت عوارض و تا زمان تسویه حساب از صدور پایان کار جلوگیری می‌شود.

سلامی همچنین گفت: تعداد تقاضاهای دریافت شده نیز از ابتدای سال تا کنون 307 مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در خصوص نحوه دریافت مجوز برای قطع، انتقال و هرس درختان در صورت نیاز گفت: هرس، قطع  و انتقال درختان معابر بدون دریافت مجوز از شهرداری ممنوع بوده و متقاضیان باید به سایت سازمان پارک ها به آدرس WWW.PARKS.MASHHAD.IR مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم اقدام نمایند.

سلامی افزود: پس از بازدید کارشناس فضای سبز و بنا به تشخیص کمیسیون ماده ۷ در صورت موجه بودن درخواست متقاضی، عوارض تعیین شده مطابق تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر مشهد توسط متقاضی پرداخت و مجوز قطع و یا انتقال درختان صادر می‌شود.

وی با ارائه توصیه‌هایی در خصوص جلوگیری از قطع و آسیب رسانی به درخت تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند در زمان طراحی ساختمان و جانمایی درب پارکینگ درختان معبر را مدنظر قرار دهند و حتی‌الامکان ورودی پارکینگ خود را در محل فاقد ‌درخت و یا کم درخت قرار دهند.

دبیر کمیسون ماده 7  ادامه داد : از ابتدای سال تا کنون تعداد 200 درخواست الکترونیکی از سوی شهروندان به این سامانه ارسال شده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز