یادی از آن یار سفر کرده

هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۰:۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۵۷۳
هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است
* معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران

خبرگزاری برنا- ساری؛ آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی در سوم شهریورماه 1313 در روستای بهرمان رفسنجان از پدری به نام میرزا علی و مادری به اسم ماه بی بی صفریان به دنیا آمد. او رو حانی سیاستمدار و یکی از پر نفوذترین شخصیت های جمهوری اسلامی به شمار میرود، وی در 14 سالگی برای تحصیل علوم حوزوی به قم عزیمت کرد و نزد آیات عظام حضرت امام خمینی (ره)، بروجردی، طباطبایی، مرعشی نجفی، گلپایگانی و ... تحصیل کرد. ایشان از سال 1337 هفت بار و به مدت چهار سال و ینج ماه شکنجه های زندان رژیم ستم شاهی را تحمل نمود و در طول مبارزه، نقش مدیر مالی مبارزات و برقراری ارتباط با سایر گروههای مبارزه را بر عهده داشت.

عضویت در شورای انقلاب، عضویت در هیات موسس جامعه روحانیت مبارز، حزب جمهوری اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری در دوره دوم، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری در دو  دوره، جانشین فرماندهی کل قوا، ریاست مجلس شورای اسلامی و ...، از جمله مسئولیت هایی بود که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آن طریق توانست به مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام خدمت نماید.

او ثروت شخصی و خانوادگی اش را در حین مبارزه هزینه کرد تا بتواند همرزمان انقلابی اش را حول اندیشه مبارزاتی حضرت امام (ره) گرد آورد از مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی آثار گوناگونی باقی مانده است که از جمله میتوان به کتاب های زیر اشاره کرد : امیر کبیر قهرمان مبارزه با استعمار- تفسیر راهنما- فرهنگ قران- جهان در عصر بعثت و جایگاه مساجد در نظام اسلامی از منظر قران و هم چنین ایشان مجموعه خاطرات خود از دوران مبارزه بر ضد حکومت پهلوی را در مجموعه ای تحت عنوان  (دوران مبارزه) منتشر کرد. چندین جلد  خاطرات روزانه و مجموعه سخنرانی ها، خطبه ها، مصاحبه ها و نطق های پیش از دستور مجلس شورای اسلامی. هاشمی رفسنجانی نیز بیانگر اندیشه عمیق و متعالی ایشان است. آنچه که در طول زندگی رفسنجانی پر فروغ است، دلدادگی وی نسبت به بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) می باشد که نام برده در خاطرات مکتوبش به  برخی از این تعلق خاطر و دلبستگی اشاره کرده است.

همه ما فرزندان انقلاب به یاد داریم که هاشمی رفسنجانی هیچ گاه و هرگز و در هیچ برهه ای، بر خلاف منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای موضعی اتخاذ نکرد و همیشه وجود نازنین و ارزشمند رهبری معظم انقلاب را لطف خداوندی می دانست و اطاعت ایشان را برای خود و همگان لازم می شمرد، مقام معظم رهبری نیز با طرح جمله ای چون: هیچکس برای من هاشمی رفسنجانی نمی شود، به این ارادت، پاسخی در خور داده اند، بویژه آن که در اطلاعیه تسلیت فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی مجددا بر دوستی عمیق، صادقانه و دیرینه 59 ساله شان با آن مرحوم تاکید فرمودند.

امام خمینی (ره) نیز در شان وی فرموده بودند: هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است، از غروب 19 دی ماه دیگر هاشمی رفسنجانی در بین ما نیست، اما هرگز یاد پایمردی ها، تیز هوشی ها، درایت ها و شجاعت های او را از یاد نمی بریم و با رهبر فرزانه انقلاب میثاق بندیم تا نگذاریم. مفارقت آن یار دیرین، برای ایشان تکدر خاطری ایجاد کند و با کوشش و خدمت بیشتر به آرمان های انقلاب اسلامی و خدمت های صادقانه به مردم بکوشیم تا یاد آن بزرگ مرد انقلاب اسلامی را همیشه جاویدان زنده و پاینده بداریم.

139510207023

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز