امام جمعه قزوین:

آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت برجسته تاریخ انقلاب اسلامی بودند

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۱:۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۰۴۶۳۸
آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت برجسته تاریخ انقلاب اسلامی بودند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت برجسته تاریخ انقلاب اسلامی بودند و نقش مهم و سازنده ای در ورود حوزه های علمیه به مسایل سیاسی، اجتماعی و روز جامعه دوران پیش از انقلاب داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شامگاه دوشنبه در جلسه ای که به منظور زمان برگزاری بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در قزوین برگزار شد، افزود: این عالم بزرگوار بیش از نیم قرن در راه انقلاب تلاش مستمر کرده و همراه و یاور امام راحل و از شخصیت های مبارز و خستگی ناپذیر دوران انقلاب اسلامی بودند.

وی با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل از انقلاب، یادآور شد: آن زمان که ایشان یک طلبه جوان بودند و کسی جرات بازگو کردن بسیاری از مسایل و حقایق آن روز را نداشت بی پروا و شجاعانه در خصوص نبردهای مسلحانه سخن به میان می آوردند که این موضوع در کتاب خاطرات ایشان نیز آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه اضافه کرد: آیت الله هاشمی در دوران طلبگی خود با شجاعت هر چه تمام اقدام به تالیف کتاب در باره امیر کبیر و مساله فلسطین کردند که این کار باعث شد تا بسیاری از مسایل تاریخی و فرهنگی برای مردم آن زمان روشن شود.

وی، مهمترین کانون وحدت در جامعه اسلامی را مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: هیچ مانع و اختلاف سلیقه ای نمی تواند مانع از بیان خدمات و تلاش های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، چه پیش از دوران انقلاب و چه پس از آن باشد و نباید فراموش کرد که محور همه مراسم های بزرگداشت ایشان باید براساس همدلی، یکپارچگی و وحدت بین آحاد و اقشار جامعه باشد.

در پایان این نشست و براساس تصمیم گیری های به عمل آمده قرار شد مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از یاران و همراهان امام و رهبری روز پنجشنبه /23 دی ماه/ ساعت 10 در مسجد محمد رسول الله (ص) قزوین برگزار شود.

آیت‌الله اکبر هاشمی‌ رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه 19 دی 1395 خورشیدی در سن 82 سالگی پس از سالها مبارزه و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به امام راحل و شهدای انقلاب پیوست اما یاد و خاطره فعالیت ها و اقدام های این روحانی برجسته برای همیشه در ذهن مردم ایران ماندگار خواهد ماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز