۲۰ هزار تن گندم خراسان رضوی در بورس عرضه شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۰:۵۸:۵۳
کد خبر: ۵۰۴۶۹۶
۲۰ هزار تن گندم خراسان رضوی در بورس عرضه شد
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از عرضه 20 هزار تن گندم خریداری شده در این استان در بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمیدرضا نوری افزود: امسال در مجموع 607 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شد.

وی ادامه داد: با این خودکفائی و رفع نیاز خراسان رضوی در خصوص گندم، با توجه به صدور مجوز عرضه آن در بورس و صادرات گندم تولیدی استان بخشی از این محصول نیز در بورس عرضه شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: هم اکنون گندم تولیدی این استان با قیمت پایه هفت هزار و 100 ریال در بورس عرضه شده است .

وی بهره گیری از توان تولید داخل و صادرات فرآورده های گندم از جمله آرد و دیگر محصولات مربوطه را در اولیوت ذکر و بیان کرد: تاکنون 10 هزار تن از مجموع گندم عرضه شده در بورس توسط کارخانه های بخش خصوصی خریداری شده است.

نوری همچنین به موقعیت خراسان و همجواری با ترکمنستان و افغانستان و ظرفیت قابل توجه بازار آن کشورها برای جذب تولیدات استان اشاره و ابراز امیدواری کرد با ادامه و افزایش روند صادرات گندم و فرآورده های آرد از خراسان رضوی شاهد تحول مطلوبی در صنعت آرد و نان و صنایع وابسته باشیم.

وی وجود 28 کارخانه آرد با فناوری نوین آردسازی و توان تولید مطمئن را از مهمترین ذخائر اقتصادی خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: صاحبان این صنایع می توانند از موقعیت کنونی به خوبی بهره برده و صنعت و توان تولیدی خویش را به رخ بکشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز