آیت الله اعرافی:

اولین ناقضان برجام آمریکایی ها هستند/مراسم تشییع آیت الله رفسنجانی نشان دهنده وحدت در جامعه بود

۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۱۳:۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۳۹۴
اولین ناقضان برجام آمریکایی ها هستند/مراسم تشییع آیت الله رفسنجانی نشان دهنده وحدت در جامعه بود
امام جمعه قم با اشاره به مسائل بین المللی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: قانون ایسا نقض برجام بود و همه جا هم اعلام شد که این قانون نقض برجام است و اولین ناقضان برجام همین آمریکایی ها و دولتی که به ظاهر شعارهای قشنگ هم می داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله اعرافی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: یکی از مشکلات افزایش سن ازدواج و نابسامانی های خانوادگی است و از سوی دیگر موضوع جمعیت یک مسئله مهمی است که در معرض خطر بزرگ ما را قرار داده است.

وی گفت: اگر موضوع جمعیت کنترل نشود مشکلات بسیاری به بار می آورد که این بسیار بد است و طبق آمار در 9 ماهه امسال آمار درخواست طلاق در قم افزایش داشته است که اینها همه زنگ خطری است که به صدا در آمده است.

امام جمعه قم تاکید کرد: بخشی از تصمیمات برای حل مشکل طلاق و .... دست مسئولان است، اما این موضوع نباید مسجد و منبر و روحانیت را از پرداختن به موضوع خانواده غافل کند و ما وظیفه داریم به این موضوع پرداخته و آسیب ها را بیان کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به حوزه انقلابی گفت: حوزه انقلابی باید معارف ناب را استخراج کرده و به جامعه ارائه دهد، در همین حوزه خانواده که مطالعه داشتیم ابعاد بسیاری خارج شده که اسلام به همه مسائل توجه دارد.

وی در خطبه های دوم این هفته نماز نیز با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان یار امام و همسنگر رهبری معظم بودند که فقدان ایشان را تسلیت می گویم و ایشان دارای سوابق بسیار گسترده برای نظام بودند.

امام جمعه قم گفت: ایشان در مبارزات یک سابقه بسیار داشت و در دوران مبارزات سختی های بسیار کشیدند و در سنگرهای گوناگون بعد از انقلاب و در دفاع مقدس تلاش های گسترده ای انجام دادند، ایشان همواره در کنار امام راحل بودند و ایشان اصالت به ولایت فقیه و عشق به رهبری را صیانت کردند که یاد ایشان را گرامی می داریم.

وی گفت: شخصیت آیت الله هاشمی شخصیتی بود که از قم و از حوزه برخواست و تلاش کردند تا شخصیت حوزوی خود را حفظ کنند و مردم در مراسم تشییع ایشان از مقام این مرحوم تجلیل کردند.

آیت الله اعرافی گفت: رابطه این عالم بزرگوار با رهبری بر کسی پوشیده نیست و در همین اخیر نیز به این موضوع تاکید داشتند که یاد ایشان را گرامی می داریم، آنچه که در صحنه تشییع و مراسم های گوناگون برگزار شد پیام های بسیاری را در برداشت.

وی گفت: مراسم تشییع ایشان نشان دهنده قدردانی مردم بود و نشان دهنده یک ظرفیت بالا در جامعه بود، پیام رهبری، حضور جریان های مختلف و... نشان دهنده ظرفیت و وحدت بالا و ولایت محوری ملت بود و نشان دهنده یک امنیت پایدار در جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه قم گفت: ایران در منطقه ای است که سراسر آتش است و این مراسم نشان داد که به چه میزان ایران دارای امنیت است و باید بدانیم که استمرار ارزش های انقلاب و خط و اندیشه امام که توسط رهبری امروز ترسیم می شود، راز استمرار انقلاب اسلامی است.

آیت الله اعرافی گفت: از این مراسم یک پیام را برای مسئولان می گیریم و آن این است که مسئولان باید همواره به فکر رفع مشکلات باشند و با دل و جان به رفع آن بپردازند و در مبارزه با فساد، حقوق های نجومی و... باید مقابله کرد و با گام های بلندتری وارد شد.

امام جمعه قم در ادامه گفت: باید از شهدای مدافع حرم و شهید نواب که نوری در تاریکی بود که درخشید و شهدای گرانقدر هسته ای که شهدای علم و دانش بودند یاد کنیم و بر روان آنها درود می فرستیم.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به حضور مردم در قیام 19 دی و دیدار با مقام معظم رهبری گفت: مردم قم در 19 دی به محضر مقام معظم رهبری رسیدند که از همه قدردانی می کنم که عاشقانه در این مراسم حاضر شدند و از بیانات مقام معظم رهبری و لطف ایشان به قم و حوزه بزرگ قم صمیمنانه تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به مسائل بین المللی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: قانون ایسا نقض برجام بود و همه جا هم اعلام شد که این قانون نقض برجام است و اولین ناقضان برجام همین آمریکایی ها و دولتی که به ظاهر شعارهای قشنگ هم می داد.

امام جمعه قم افزود : همه دنیا بداند که این قانون نقض برجام است و در اجلاس اخیر هم اجمالا این را پذیرفتند و در این نقض مسئولان باید مقاومت کنند و در این نقض این قانون ناقض را به عمل رساندند و دنیا بداند که مردم ایران در برابر این نقض خاموش نخواهد نشست.

وی در پایان گفت: آزادی شیخ عیسی قاسم و شیخ زکزاکی از خواسته های ملت ایران و حوزه های علمیه است و تاکید داریم که دولت های بحرین و نیجریه باید نسبت به ملت و جوانان غیور خود باید عنایت کرده و تنگناها را رفع کنند و بدانند که نتیجه بی توجهی به این خواسته های مشروع اثرات بسیاری بدی را برای آنها توسط مردم به بار می آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز