امام جمعه قزوین:

مرحوم آیت الله هاشمی جزو اولین کسانی بود که در مساله فلسطین روشنگری کرد

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۰:۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۰۵۵۵۸
مرحوم آیت الله هاشمی جزو اولین کسانی بود که در مساله فلسطین روشنگری کرد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در دورانی که کمتر کسی با مساله فلسطین آشنا بود، این شخصیت بزرگ با ترجمه کتاب فلسطین به روشنگری و دفاع از مردم ستمدیده فلسطین پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: کتاب 'امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار' نیز از تالیفات دیگر ایشان بود و بسیاری از مبارزان این کتاب را خوانده بودند و این نگارش موجب شد مردم با چهره های مبارز و انقلابی آشنا شوند.

وی اظهارکرد: آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی کمک کرد تا حوزه علمیه به زوایای دیگر جامعه گسترش یابد و عموم جامعه با حوزه علمیه آشنایی پیدا کنند.

حجت الاسلام عابدینی خاطر نشان کرد: در آن دوران رسم نبود یک مجتهد حرف از مبارزه بزند و سخنرانی کند اما امام راحل این کار را انجام دادند و آیت‌الله هاشمی در سوق دادن حوزه‌های علمیه وطلبه ها به سوی امام خمینی (ره) نقش مؤثری را ایفا کردند.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارای ویژگی های منحصر بفردی دانست و اضافه کرد: این شخصیت بزرگ در زمان به خاکسپاری آیت ‌الله کاشانی در حالی که یک طلبه جوان بود آن‌چنان در خصوص مسائل استعمار و منافع ملی سخن می‌گوید که نشانگر هوشمندی و آگاهی وی است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: البته برخی مرحوم آیت الله هاشمی را با امیرکبیر مقایسه می کنند در حالیکه ایشان شاگرد مکتب امام صادق (ع) و پرورش یافته مراجع عظام و حوزه های می باشد و شاید فقط از منظر مبارزه با استعمار و بحث سازندگی مشابهت داشته باشد.

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: تحمل سخت ترین شکنجه ها در زندانهای مخوف رژیم ستمشاهی و خدمات ایشان در همراهی با نهضت امام راحل و پس از انقلاب نقش ایشان در برهه های سخت بر کسی پوشیده نیست و لذا شرکت با شکوه مردم در مراسم تشییع این مبارزه انقلابی به خواسته رهبری و بیانگر شناخت مردم از خادمان خود و قدردانی از این چهره انقلابی و درک درست مردم از حرکت در مسیر رهبری است.

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه نباید شخصیت بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی را احساسی تحلیل کنیم گفت: خدمات ایشان فراتر از زمان است و باید زمان بگذرد تا بتوانیم تحلیل درستی از شخصیت بزرگ این مبارز ارائه کنیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه نماز جمعه را پایگاه مومنان دانست و گفت: نماز جمعه بروی همه سلایق و جناح ها باز است و امام جمعه نیز موظف به عملکرد فراجناحی و محور وحدت و انسجام می باشد.

حجت الاسلام عابدینی افزود: امام جمعه باید امام همه مومنین باشد و خطبه هایش باید مقوم وحدت کلمه و موجب انسجام آحاد جامعه شود و مومنین در یک صف به نماز بپردازند.

امام جمعه قزوین در خصوص 26 دی ماه سالروز فرار محمد رضا شاه و ورود امام امت به ایران اسلامی مطالبی بیان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز