کشف ۸.۵ تن گوشت تاریخ مصرف گذشته در یزد

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۱:۵۹:۵۵
کد خبر: ۵۰۵۷۵۶
کشف ۸.۵ تن گوشت تاریخ مصرف گذشته در یزد
بیش از 8500 کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته از سوی اکیپ نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد کشف و معدوم‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «جبار ملکی» کارشناس نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف نظارتی دامپزشکی و به‌منظور برخورد قاطع با هر گونه تخلف بهداشتی در امر عرضه فرآورده‌های خام دامی در بازرسی‌های اخیر از مراکز عرضه بیش از 5000 کیلو گرم گوشت مرغ و 3500 کیلوگرم گوشت قرمز تاریخ مصرف گذشته، جمع‌آوری و معدوم شد.

وی تصریح کرد: دامپزشکی به‌عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک شناخته شده است و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی برای حفظ سلامت جامعه تا آخرین مراحل کشتار، حمل و توزیع را شامل می‌شود و در واقع چرخه کامل تأمین غذا از مزرعه تا سفره تحت پایش کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

ملکی خاطرنشان کرد: از میان فرآورده‌های خام دامی، گوشت سفید و قرمز به‌علت مصرف فراوان دارای اهمیت ویژه‌ای است لذا براساس قوانین دامپزشکی، دام باید تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی کشتار شده و پس از تایید سلامت لاشه ممهور به مهر دامپزشکی و لیبل شود.

وی ادامه داد: گوشت طیور نیز باید در بسته‌بندی بهداشتی و همراه با مشخصات لازم عرضه شود تا از شیوع بیماری‌های مشترک و مسمویت‌های غذایی جلوگیری به عمل آید.

این مسئول در پایان به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه ظاهر غیر عادی و مشکوک در اقلام خریداری شده از مراکز تولید، توزیع یا عرضه فراورده‌های خام دامی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان خود اعلام کنند  تا پیگیری‌های لازم در این رابطه صورت پذیرد.

 

نظر شما