معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان:

جنبه جسمانی و سلامت ابعاد رشد همه جانبه دانش آموزان است

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۲:۲۷:۰۳
کد خبر: ۵۰۵۷۸۹
جنبه جسمانی و سلامت  ابعاد رشد همه جانبه دانش آموزان است
کارگاه آموزشی " آشنایی با بیماری های نوپدید ، واگیر و غیر واگیر با شرکت 350نفر از مراقبین بهداشت و سلامت مدارس و کارشناسان بهداشت ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها به صورت قطبی در شهرهای خرم آباد ،بروجرد ، دورود ، کوهدشت ، پلدختر و نورآباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،  معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با اعلام این خبر افزود : این کارگاه آموزشی 32ساعته  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست برگزار می شود .

فرید بهرامی یکی از ابعاد رشد همه جانبه دانش آموزان را ، جنبه جسمانی و سلامت آنان برشمرد و افزود : وجود مربی بهداشت در مدارس امری لازم و ضروری و کاملا حیاتی به نظر می رسد ؛ زیرا تامین سلامت جسمی و روانی دانش آموزان هدف مهمی است که با وجود مربیان بهداشت محقق می شود

وی خاطر نشان کرد : دانش آموزان  بخش مهمی از جمعیت پویا و آینده ساز کشور را تشکیل می دهند و در عین حال قشر آسیب پذیر جامعه هستند. بنابراین، مراقبت بهداشتی آنان از اهم مسائل و مورد توجه آموزش و پرورش است .

بهرامی به ظهور و بروز بیماری های نوپدید در جامعه اشاره کرد و گفت : سبک زندگی امروزی و نداشتن تجرک و پویایی باعث به وجود آمدن ببیماری های شده و یا زمینه ساز بیماری هایی در آینده است که باید برای پیشگیری از این بیماری ها به دانش آموزان آموزش های لازم را داد .

بهرامی تاکید کرد :  مدرسه نه تنها محیطی برای آموزش، رشد و تکوین شخصیت روحی و اجتماعی دانش آموزان به شمار می آید؛ بلکه به عنوان پایگاهی مهم جهت تأثیرگذاری بر خانواده و اجتماع نیز هست، لذا رسیدگی به وضعیت بهداشتی دانش آموزان نه تنها موجب بهبود وضعیت سلامتی در سطح جامعه، بلکه منجر به کاهش عوارض مالی ناشی از بیماری های مزمن و گسترش روز افزون آن ها نیز می شود.

وی بهداشت مدارس را  شامل کلیه فعالیت هایی که به منظور تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان صورت می گیردعنوان کرد و گفت : برای رعایت اصول بهداشتی در مدارس باید به افزایش اطلاعات دانش آموزان،  انتشار برنامه آموزش بهداشت و  داشتن محیط سالم و بهداشتی همت گماشت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز