فرماندار بهارستان گفت:

قرار گرفتن پایانه در جوار نسیم شهر فرصت اقتصادی برای این شهر و شهرستان بهارستان تلقی شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۰:۴۹:۴۸
کد خبر: ۵۰۶۱۷۹
قرار گرفتن پایانه در جوار نسیم شهر  فرصت اقتصادی برای این شهر و شهرستان بهارستان تلقی شود
بیژن سلیمان پور اظهار داشت، بزودی شاهد اقدامات خوب و مثبتی در پایانه حمل و نقل کالای استان تهران واقع در نسیم شهر خواهیم بود .

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران ، بیژن سلیمان پور با بیان اینکه پایانه حمل و نقل از حدود سه دهه پیش در مجاورت نسیم شهر احداث شده است افزود : در زمانی که این پایانه در نزدیکی نسیم شهر دایر شد ، جمعیت این شهر کمتر از ده هزار نفر بوده است ولی امروز نزدیک به دویست هزار نفر در مجاورت پایانه حمل و نقل زندگی می کنند و قطعا شرایط با گذشته متفاوت است .

وی ادامه داد : قرار گرفتن پایانه در جوار نسیم شهر می تواند فرصت اقتصادی برای این شهر و شهرستان بهارستان تلقی شود ، اما به علت عدم همکاری و هماهنگی مناسب بین مدیریت پایانه و مجموعه مدیریتی شهرستان  درگذشته  هیچ بهره ای از وجود پایانه نصیب شهر نشده است .

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته برای ارتباط و تعامل بیشتر با اداره کل پایانه های استان تهران  و احقاق حقوق قانونی شهرستان از آن گفت : در این مدت چند جلسه با مدیرکل سابق و فعلی پایانه های استان تهران و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در محل فرمانداری برگزار و مسایل و انتظارات متقابل مطرح و تصمیمات خوبی در راستای حل مشکلات پایانه  اتخاذ شد .

سلیمان پور اظهار داشت : در حال حاضر روزانه به طور میانگین چهار هزار دستگاه خودورو سبک و سنگین به پایانه نسیم شهر تردد می کنند که همه از معابر و محورهای درون شهری نسیم شهر عبور می کنند . این موضوع علاوه بر استهلاک آسفالت خیابانها و آلودگی های زیست محیطی ، گاهی منجر به حوادث جرحی و فوتی نیز شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهارستان اضافه کرد : در این راستا و با تفاهم صورت گرفته با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و به منظور جبران بخشی از این آسیبهایی که به زیرساختهای شهری وارد می شود ، از منابع پایانه دو دستگاه پل عابر پیاده در سطح نسیم شهر در حال نصب است .

وی گفت : همچنین مقرر شد علاوه بر نصب علایم راهنمایی و رانندگی در مسیر بلوار پایانه و افزایش  ورودی های پایانه از ان مسیر ، کامیونها و وسایل نقلیه سنگین از مسیر بلوار اصلی نسیم شهر به داخل پایانه رفت و آمد نکنند .

سلیمان پور پارک کامیونها در اطراف ورودی پایانه از مسیر بلوار اصلی نسیم شهر را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و ادامه داد : طبق توافقهای صورت گرفته ، کار احداث یک پارکینگ هفت هکتاری در داخل پایانه آغاز شده و امیدواریم تا دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد . با بهره برداری از این پارکینگ همه خودروها باید به داخل آن هدایت شوند و از پارک در مسیر بلوار اصلی شهر خودداری کنند .

فرماندار بهارستان خاطرنشان کرد : عدم حضور نیروی انتظامی در داخل پایانه نیز یکی از مواردی بود که در جلسه اخیر با مدیرکل راهداری استا مطرح کردیم . قرار است پایانه محل و امکانات مورد نیاز برای استقرار پلیس در پایانه را در اختیار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار دهد .

وی اظهار داشت : راه اندازی شعبه حل اختلاف ویژه پایانه نیز یکی دیگر از مسایلی بود که با نظر مساعد رئیس  دادگستری شهرستان و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در آینده ای نزدیک انجام می شود . این موضوع می تواند به کاهش مراجعات به مراجع قضایی شهرستان کمک کند.

سلیمان پور با اشاره به مسایل زیست محیطی پایانه گفت : تصفیه خانه پایانه بر اساس توافق سال گذشته با مدیرکل وقت پایانه های استان تهران ، کار احداث تصفیه خانه در داخل پایانه آغاز شده و در مراحل پایانی است و به احتمال فراوان در دهه مبارک فجر افتتاح می شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر عوارض و مالیاتهای ارزش افزوده تعاونی های فعال در پایانه عاید نسیم شهر اظهار داشت : این موضوع یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوعاتی بود که در حال پیگیری هستیم و با تحقق آن و بازگشت عواید پایانه به شهر ، شهرداری می تواند خدمات بهتری به مردم ارئه کند .

فرماندار بهارستان با قدردانی از همکاری مطلوب و مناسب آقای نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و همکاران ایشان ، ابزار امیدواری کرد همه این تصمیمات در آینده ای نزدیک اجرایی و عملیاتی شود .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز