شناسایی و گرد آوری بیش از ۴۰ اثر سنگی تاریخی مربوط به دوره های مختلف در شهرستان چالدران

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۸:۳۶:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۵۴۶
شناسایی و گرد آوری بیش از ۴۰ اثر سنگی تاریخی مربوط به دوره های مختلف در شهرستان چالدران
افزون بر 40 اثر سنگی تاریخی مربوط به دوره های مختلف در شهرستان چالدران شناسایی شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، این آثار سنگی که مربوط به دوره های مختلف از جمله دوره نو سنگی، پیش از تاریخ، دوره اسلامی و معاصر است بعد از انجام مطالعات لازم توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان شناسائی شده است .

حسین زاده فرماندار چالدران در جریان بازدید از این آثار سنگی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای افزون بر 100 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و 1 اثر ثبت شده در فهرست جهانی است افزود حفظ و صیانت از این آثار در جهت بهبود و شناسایی فرهنگ و پیشینه تاریخی یکی از ضروریاتی است که باید مسئولین ذی ربط به آن توجه داشته باشند .

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی چالدران نیز با بیان اینکه آثار جمع آوری شده در کمترین زمان با هدف ایجاد یک نمایشگاه دایمی سنگی در شهرستان می باشد و شناسائی ، گردآوری و انتقال آثار به این محل ادامه دارد عبدالله پور افزود:این آثار گرد آوری شده در 5 زمینه از جمله خوراک ، دام ، تطهیر ، مزار ومعماری است .

شیر سنگی، سر ستون، سنگ آسیاب، سنگ قبور، هاونگ دستی، حوضچه آب و گوشت کوب از جمله آثاری هستند که در محل اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در معرض دید عموم علاقمندان قرار داده شده است.

جمع آوری ابزار آلات حمل و نقل، کشاورزی و دامداری با استفاده از صنایع چوب با قدمت افزون بر 1 قرن از جمله دیگر کارهایی است که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در جهت حفظ و احیاء تمدن کهن این شهرستان انجام داده است .

در صورت تامین زمین و رفع مشکل فضای فیزیکی، امکان ایجاد موزه دایمی سنگ های تاریخی در این شهرستان امکان پذیر است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز