مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل :

بهره‌برداری از اولین پارک جنگلی اردبیل تا سه سال آینده

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۳:۵۹:۰۵
کد خبر: ۵۰۶۸۵۱
بهره‌برداری از اولین پارک جنگلی اردبیل تا سه سال آینده
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: در نظر داریم اولین پارک جنگی شهر اردبیل را تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش برنا، بهروز محبی  تصریح کرد: در ۱۴ کیلومتری مسیر اردبیل به سرعین ۳۳ هکتار زمین پیش‌بینی شده و قرار است پارک جنگلی الماس در این مکان ایجاد شود.

وی افزود: پیش از این منابع طبیعی درخت‌کاری‌هایی در این مکان ترتیب داده بود اما به مدت سه سال زیرساخت‌ها و فضای سبز لازم اضافه می‌شود تا این منطقه به عنوان تفرجگاه بین‌راهی مورداستفاده گردشگران و شهروندان اردبیلی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تعداد پارک‌های موجود در شهر اردبیل را ۱۳۰ مورد برشمرد و گفت: مساحت فضای سبز شهر اردبیل ۳۷۳ هکتار است.

به گفته محبی افزایش ۲۰ هکتاری مساحت فضای سبز در سال جاری پیش‌بینی شده بود که محقق شده است و در وضعیت فعلی سرانه فضای سبز را با در نظر گرفتن فضای سبز عمومی به ۷.۵ مترمربع رسانده است.

وی افزود: با احتساب فضای سبز نیمه عمومی شامل فضای سبز ادارات و خانه‌های مسکونی و باغات سرانه فضای سبز در اردبیل ۹ مترمربع برای هر شهروند است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تأکید کرد: استاندارد سرانه فضای سبز ۱۵ مترمربع اعلام شده و میانگین کشوری نیز ۱۲ مترمربع است؛ بر همین اساس شهر اردبیل همچنان با کمبود مواجه است و در تلاشیم بخشی از این کمبود در سال‌های آینده جبران شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز