استاندار اردبیل:

مبارزه با اعتیاد نیازمند ریشه یابی علل این معضل اجتماعی است

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۴:۰۴:۰۶
کد خبر: ۵۰۶۸۵۵
مبارزه با اعتیاد نیازمند ریشه یابی علل این معضل اجتماعی است
استاندار اردبیل گفت: مبارزه با اعتیاد بدون دریافت علت‌های اصلی این معضل اجتماعی امکان پذیر نیست و با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش برنا، مجید خدابخش عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در حال حاضر همه دستگاه های اجرایی عزم راسخ برای مبارزه با هر گونه آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد دارند.

وی افزود: با این وجود در موضوع اعتیاد هر قدر بتوان علت‌های بروز و ظهور این معضل اجتماعی را بهتر ارزیابی کرد می‌توان اقدامات مطلوب‌تری برای مبارزه و پیشگیری از آن تدارک دید.

استاندار اردبیل با تأکید به اولویت امر پیشگیری در اعتیاد اضافه کرد: در حال حاضر علت‌های متفاوتی برای اعتیاد مطرح می‌شود و به عنوان مثال در تحقیق دانشگاه محقق اردبیلی بیکاری از دلایل اصلی مطرح شده است اما بر اساس تحقیقات نیروی انتظامی نیمی از معتادان شاغل هستند.

به گفته خدابخش زمانی که علت‌های دقیق مشخص نشود در هنگام مبارزه با اعتیاد دچار سیکل معیوب خواهیم شد و به دلیل اینکه عوامل اصلی و ریشه‌ای درمان نشده اقدامات بی‌نتیجه می‌ماند.

وی افزود: لازم است در خصوص دلایل هم‌اندیشی بیشتری صورت گرفته و با در اختیار داشتن علت‌های اصلی گرایش به اعتیاد نسبت به مبارزه و پیشگیری از آن اقدام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز