وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد:

الگوی بکارگیری بخش خصوصی در کرمان، الگوی خوبی برای کشور

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۵:۳۳:۰۱
کد خبر: ۵۰۷۳۹۳
الگوی بکارگیری بخش خصوصی در کرمان، الگوی خوبی برای کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه الگویی که در کرمان در بکارگیری بخش خصوصی به کار رفته الگوی خوبی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: افرادی در بخش خصوصی وجود دارند که می توانند کشور را متحول کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا نعمت زاده در شصت و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با حضور استاندار کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در استان کرمان تحولات بسیاری ایجاد شده است و به ویژه در بخش صنایع بخش خصوصی ورود کرده و در شهرک‌هایی که هیچ نداشت کارخانه درست کردند.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که برای پیشبرد توسعه در کشور باید کار به کاردانان بخش خصوصی سپرده شود، ادامه داد: بنده در این راستا یک لیست ۱۵۰ نفره آماده کرده و بزودی از آنها برای همکاری خواهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه الگویی که در کرمان در بکارگیری بخش خصوصی به کار رفته الگوی خوبی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افرادی در بخش خصوصی وجود دارند که می توانند کشور را متحول کنند.

نعمت زاده یادآورشد: به یاد دارم آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد را با همین نیت به راه انداخت و گفت دولت توانایی آموزش این همه جمعیت را ندارد و اکنون می بینیم که این دانشگاه دو میلیون دانشجو دارد.

وی همچنین با اینکه اخیرا با معدن‌کاران زغال سنگ جلساتی برگزار شده است، گفت: در این راستا تصمیات خوبی گرفته شده و قیمت ها اصلاح شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: در مورد ذوب آهن نیز انتظار می رود نظام بانکی کمک کند تا مشکل  این بخش مرتفع شود.

نعمت زاده ضمن قدردانی از گزارش خوب اتاق بازرگانی و استاندارکرمان از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که نوآوری‌هایی را در جهت مدیریت توسعه استان رقم زده است، گفت: برآورد نهایی این جلسه  هم در مورد معافیت مالیاتی از محل تجدید ارزیابی‌ها مطرح شده و راهکارهایی هم ارائه شد که خوشبختانه به یک جمع‌بندی رسیدیم که در یکی دو هفته آینده کارگروهی را تشکیل داده و به آن رسیدگی ‌کنیم.

وی با ارائه گزارشی از اخذ عوارض برای صدور کالاهای خاص که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود، پرداخت و افزود: در قانون پیش بینی شده است عوارضی که از صدور مواد خام وصول می‌شود برای تشویق صادرات کالاهای با ارزش افزوده برگردد، ولی علیرغم پیگیری‌ها تا به امروز نتوانسته‌ایم این پول را برگردانیم.

 وزیر صنعت معدن و تجارت یادآورشد: در جمع‌بندی‌های آتی درباره این موضوع گفتگو خواهد شد، تا پولی که به عنوان عوارض از مواد خام برای تشویق صادرات کالاهای ارزش افزوده در نظر گرفته شده است، برگردد.

 

نظر شما