استاندار خراسان رضوی؛

لزوم همکاری حقوقدانان مسلمان، در راستای معرفی مکتب حقوقی اسلام

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۱:۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۰۷۷۷۸
لزوم همکاری حقوقدانان مسلمان، در راستای معرفی مکتب حقوقی اسلام
رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به جایگاه قوه ی قضائیه در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، اظهار داشت: استقلال دستگاه قضائی در دو کشور سهم به سزایی در مدیریت و تاثیرگذاری در مقابله با حوادث و استقرار عدالت دارد.

وی افزود: در شرایطی که گروه های تکفیری و تروریستی با اقدامات ضد انسانی خود سعی در ارائه ی چهره ای خشن و غیر واقعی از اسلام دارند؛ ظهور و بروز عدالت راستین، نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های آنان دارد.     

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم همکاری های حقوق دانان مسلمان در راستای معرفی مکتب حقوقی اسلام، گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت مناسبی برای تحقق این مهم است.

رشیدیان تبادل هیات های قضایی، نشست های تخصصی و مشترک بین دو کشور را زمینه ساز تبادل تجارب موفق و تقویت همکاری ها در حوزه های حقوقی دانست و بر استمرار آن تاکید کرد.

وی با اشاره به سطح مطلوب روابط دو کشور، اظهار داشت: این روابط همواره بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل استوار بوده و ما پاکستان را دوست نزدیک خود می‌دانیم.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مزیت‌های منحصر به فرد استان، خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی است.

رشیدیان از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس خاستگاه شیعیان جهان و کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 27 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو  میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

رشیدیان ضمن تقدیر در خصوص پیگیری موضوع تردد ایمن زائران پاکستانی، افزود: تامین امنیت مرز مشترک و جلوگیری از تحرکات گروهک های تروریستی در مناطق مرزی با جدیت از سوی این کشور دنبال شده و  خوشبختانه شاهد کاهش این گونه فعالیت ها هستیم.

وی با بیان این که مرزهای دو کشور همواره مرز صلح و دوستی بوده بر تقویت وحدت بین دو کشور و تمرکز مبارزه ی همه جانبه با گروه های افراطی و تروریستی تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تحولات اخیر در منطقه ضرورت تمرکز خاص و همکاری های مشترک در مقابله با فعالیت های تروریستی را بیش از پیش افزایش می دهد.

رشیدیان افزود: با توجه به سابقه همکاری های گذشته ی دستگاهه ای امنیتی دو طرف، امروز ضرورت دارد این همراهی و همکاری بیش از پیش رشد یابد.

وی با تاکید بر این که افراطی گری یک پدیده ی وارداتی است خاطر نشان کرد: باید با تقویت همبستگی، این بلیه را از جهان اسلام دور کنیم.

محمد نور مسکانزی رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان نیز با بیان این که معنوی ترین مکان در مشهد مقدس بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است؛ از حضورش در مشهد و دیدار با نماینده ی عالی دولت در خراسان رضوی قدردانی کرد.  

وی با بیان این که اسلام در یک کلمه یعنی عدالت، افزود: شکی نیست که اقدامات فرهنگی نیاز امروز جامعه است ولی بقا و پایداری هر جامعه به سیستم قضایی آن است.

رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان از تبادل تجارب و هیات های قضایی استقبال کرد و اظهار داشت: با توجه به اشتراکات، مرز مشترک و حضور اتباع دو کشور در جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، آشنایی با سیستم قضایی دو کشور ضروری است.

محمد نور مسکانزی با تاکید بر اراده ی کشورش در مبارزه با تروریسم، خاطر نشان کرد: ما متعهد به ریشه کن کردن خشونت و ترور در پاکستان هستیم.   

وی با بیان این که ما داعش را مسلمان نمی دانیم، تصریح کرد: گروهک های تروریستی با سوء استفاده از افکار مسلمانان، این نام مقدس را به کار می برند.

 رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان گفت: جهان اسلام باید این هرج و مرج ها را ریشه یابی کند و با تقویت همبستگی، روابط مسلمانان مستحکم شود.      

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز