صیانت از حقوق شهروندی مهمترین وظیفه مدیریت شهری ارومیه است

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۳:۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۷۸۲
صیانت از حقوق شهروندی مهمترین وظیفه مدیریت شهری ارومیه است
شهردار ارومیه صیانت از حقوق شهروندی را مهمترین وظیفه مدیریت شهری ارومیه عنوان کرد و افزود: رضایت ۸۵ درصدی شهروندان از شهرداری ارومیه نشانه ارج نهادن به حقوق شهروندی است

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه  در آیین افتتاحیه دوره های آموزشی صیانت از حقوق شهروندی شهرداری ارومیه  رابطه حقوق شهری، زندگی شهری با مدیریت شهری را از  موضوعات مهم در حوزه مطالعات شهری، برنامه ریزی و مدیریت شهری در سطح جهانی  مطرح  کرد و گفت:  بر این اساس سهم و نقش شهرداری که حلقه پیوند و اتصال نظام مدیریت شهری و نظام حقوق شهری است از  اهمیت ویژه ای برخوردارمی باشد.

وی با بیان اینکه از نگاه دین اسلام مردم ولی نعمت مسئولان هستند،  اظهار کرد:  رسیدگی به حقوق شهروندی در رفتار بزرگان دین  ما با مردم نشانه توجه ویژه دین اسلام به این امر است.

حضرت پور با اشاره به سیاستهای شهرداری ارومیه در حوزه حقوق شهروندی تصریح کرد: مدیران شهرداری مکلف به برخورد با متخلفین حوزه حقوق شهروندان هستند  و در آن دنیا نیز باید پاسخ گو بود  تا در پیشگاه الهی سربلند باشیم.

وی تاکید کرد: شهرداری با پول شهروندان اداره می شود و همه اقدامات  مدیریت شهری باید بر اساس رسیدگی به حق مردم و خدمات متناسب با آن باشد و باید در این مسیر،  اخلاق را رعایت و موجب رنجش مردم نشویم و حرمت اربابان خود که همان مردم است و ما نیز نوکر آنها هستیم، رعایت کرد.

شهردار ارومیه  ادامه داد: آسیب شناسی داخل مجموعه شهرداری  در ارائه خدمات از مهمترین اقدامات  و ارزشمند است و با این اقدام  نسبت به گذشته  رضایت شهروندان افزایش یافته است .

وی افزود:  ۸۵درصد رضایمتندی شهروندان  ارومیه نشان از ارج نهادن به حقوق شهروندی در شهرداری  و آسیب شناسی عملکرد مدیریت شهری است.

حضرت پور با اشره به کمبود منابع در حوزه حمل ونقل عمومی در شهرداریها ابراز کرد: نارضایتی اغلب شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی  است که  این مهم توجه ویژه دولت را می طلبد.

  وی با بیان اینکه آموزش  رکن رسیدن به رضایمتندی یک مجموعه است، گفت: نیروی انسانی نقش اصلی در توسعه را دارد و این امر مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

 شهردار ارومیه خاطر نشان کرد:  طی ۵ سال گذشته با عنایت خداوند و لطف مردم و تلاش های بی دریغ اعضای شورای شهر و کارکنان خدوم شهرداری، خدمات گوناگونی در حوزه های مختلف فرهنگی و عمرانی و اجتماعی برای شهروندان شهر ارومیه  ارائه شده است.

وی با اشاره به تلاش های مدیریت شهری ارومیه در رسیدن به افق ۱۴۰۴ شهری ارومیه یعنی شهری پاک، سبز، مجهز به حمل و نقل ریلی و فن آوری های نوین ، اظهار کرد:  تاکنون ۵۰ درصد از افق 1404 شهر ارومیه تحقق یافته است .

شهردار ارومیه در پایان به  موضوعی در خصوص  دست فروشی در سطح شهر ارومیه  اشاره کرد و گفت:  "چند روز پیش پسر دست فروشی را در یکی از چهارراه های شهر دیدم و دلیل این امر را جویا شدم، پدر و مادر مریضی داشت و تنهایی خرج خانه را می داد، آن شب خواب بر چشمانم نرفت؛ رسیدگی به حق این شهروند جدای از رسالت حرفه ای؛ رسالت انسانی ماست و باید تمام ارگان ها در این زمینه تلاش کنند و به یکدیگر واگذار نکنند."

وی تاکید کرد: مشکلات اجتماعی را  باید با شیوه های انسان دوستانه مدیریت کرد و از ظاهر قضیه نباید به قضاوت  موضوع  پرداخت.

قربانی فر؛ مدیر مرکز مدیریت آموزش تشکیلات و بهبود روشها نیز در این مراسم گفت: دوره آموزشی صیانت از حقوق شهروندی در راستای ایجاد آگاهی متقابل شهروندان و کارکنان با حقوق شهروندی برگزار می شود.

همچنین  در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ارجمندی؛ مدیر حوزه علمیه امام (ره) ارومیه به ایراد سخنرانی پرداخت وبه بیان توصیه های دین اسلام در خصوص حقوق شهروندی پرداخت و بر توجه ویژه ادارات بر آن تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز