گوشت مرغ و تخم مرغ تولیدی در استان کاملا سالم است

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۲:۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۰۷۷۸۵
گوشت مرغ و تخم مرغ تولیدی در استان کاملا سالم است
سلامت تمامی محموله های گوشت مرغ و تخم مرغ تحت نظارت دامپزشکی در بازار توسط دامپزشکی تضمین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان های کشور، نگرانی هایی از بابت سلامت مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ در بین برخی شهروندان ایجاد شده است از این بابت به تمامی مصرف کنندگان فرآورده های طیور اطمینان می دهیم سلامت تمامی گوشت مرغ و تخم مرغ های تحت نظارت دامپزشکی مورد تائید این مجموعه است.

دکتر جعفر عطار باشی اعلام داشت: استان خراسان رضوی در سایه تشدید مراقبت از بیماری ها در مزارع پرورشی طیور، تشدید نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های طیور و همچنین اعمال قرنطینه جدی در مبادی ورودی استان، با موفقیت توانسته است تا کنون از بروز این بیماری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار جلوگیری نماید، لذا امید آن می رود با همکاری مرغداران و تولید کنندگان با اداره کل دامپزشکی استان، همچون گذشته از بروز بیماری در آینده نیز جلوگیری شود.

وی گفت: گوشت مرغ و تخم مرغ تولیدی در استان کاملا سالم بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد وکلیه مزارع پرورش طیور در کشور تحت کنترل سازمان دامپزشکی بوده و در صورت بروز بیماری گله های آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد معدوم شده و به کشتارگاه های طیور راه پیدا نمی کنند و حتی در استان هایی که کانون هایی از آنفلوآنزای فوق حاد گزارش شده است نیز گوشت مرغ و تخم مرغ عرضه شده در بازار کاملا سالم و بهداشتی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

عطارباشی یادآور شد تاکنون گزارشی از ابتلای انسانی به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان H5N8 از طریق مصرف مرغ و تخم مرغ در دنیا گزارش نشده است و لذا اظهارات غیر کارشناسانه در محیط های رسانه ای به خصوص رسانه های مبتنی بر تلفن های همراه، نباید مبنای قضاوت مصرف کنندگان قرار گیرد.

او افزود: شایعات مطرح همچون جذام مرغی و ... نیز کاملا بی پایه بوده و چنین بیماری در مرغان وجود ندارد. زخم های کف پایی مرغان گوشتی در اثر تحریک پای مرغ توسط بستر پرورش بوده ویک زخم عادی است که منجر به ضبط گوشت مرغ نمی شود بلکه پای مرغی که زخم کف پایی دارد حذف می گردد.

وی از شهروندان تقاضا کرد سوالات و ابهامات خود را در خصوص سلامت فراورده های خام دامی و از جمله مرغ و تخم مرغی از شبکه های دامپزشکی جویا شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز