مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد در قزوین:

مشکل مسکن نیازمندان تا سه سال آینده برطرف می شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۴:۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۰۷۸۷۶
مشکل مسکن نیازمندان تا سه سال آینده برطرف می شود
ابراهیم بازیان با حضور در قزوین گفت: با تدابیر اندیشیده شده طی سه سال آینده مشکل مسکن نیازمندان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ابراهیم بازیان مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد در نشست بررسی مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین که با حضور فریدون همتی استاندار، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین، مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل استانداری تشکیل شد اظهار کرد: کمیته امداد در نظر دارد در یک برنامه سه ساله، مشکل مسکن نیازمندان تحت حمایت را برطرف کند از این رو همکاری دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در تامین مسکن مددجویی الزامی است و در صورت تحقق این موضوع تا سه سال آینده شاهد جشن خانه دار شدن مددجویان خواهیم بود.

بازیان با بیان اینکه کمیته امداد در این دوره از فعالیت خود تامین مسکن و ارائه خدمات عمرانی به مددجویان را به عنوان یک خدمت راهبردی در دستور کار دارد عنوان کرد: از آنجایی که تامین مسکن یکی از فرصت های توانمند سازی بوده و منجر به خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد می شود به دنبال این هستیم تا پس از رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان آنها را از چرخه حمایتی این نهاد خارج کنیم.

وی به حمایت کمیته امداد از افراد غیرمددجو در حوزه مسکن هم اشاره کرد و گفت: مسکن به عنوان عنصری موثر در فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی خانواده حائز اهمیت است و در صورتی که این موضوع مورد توجه قرار نگیرد زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی خانواده ها با آسیب مواجه می شوند.

این مقام مسوول تبیین کرد: براساس آمارهای اولیه ۱۰درصد خانواده های نیازمند مسکن تحت حمایت کمیته امداد در شهرها ساکن هستند.

بازیان یادآور شد: در حوزه شهری و روستایی ۱۵۰هزار مددجوی فاقد مسکن حضور دارند که با همکاری و هم افزایی همه جانبه مسوولان این مشکل برطرف خواهد شد.

بازیان همچنین از احداث 15هزار واحد مسکونی برای محرومان در کشور خبر داد و گفت: طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نیز باید با هماهنگی بانک های استان اجرایی شود.

وی افزود: آمادگی داریم سهمیه استان را در این زمینه تا دو برابر افزایش دهیم تا در راستای احداث مسکن برای اقشار محروم گام های موثری برداشته شود.

وی در پایان اذعان کرد: کمیته امداد آمادگی دارد واحدهای مسکونی مهر را که از نظر زیر ساخت مشکلی نداشته و پیشرفت آنها حداقل ۶۰درصد می باشد را خریداری کرده و در اختیار محرومان قرار دهد.

فریدون همتی استاندار قزوین هم در این دیدار از آمادگی کامل استان قزوین برای احداث، بهسازی و مقاوم سازی مسکن محرومان بویژه در سطح روستاها خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای در ساخت مسکن محرومان کشور دارد و این امر مهم در سطح استان نیز با هماهنگی و مشارکت بنیاد مسکن و بسیج سازندگی پیگیری می شود.

همتی ادامه داد: تلاش می کنیم تا با هدف ایجاد نشاط و امیدواری در اقشار محروم  تعدادی از این واحدهای آماده را در ایام دهه فجر به خانواده های محروم در روستاهای استان تحویل دهیم.

وی افزود: ضرورت دارد تا از سوی اداره کل کمیته امداد استان گزارش پیشرفت کار به استانداری اعلام شود تا با تعامل مناسب و جذب اعتبارات ملی این امر سرعت گیرد.

کمیته امداد2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز