معاون اقتصادی استاندار مطرح کرد؛

ظرفیت ۲۴هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در قزوین

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۰۹:۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۸۷۲۲
ظرفیت ۲۴هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در قزوین
منوچهر حبیبی ظرفیت سرمایه گذاری در استان قزوین را برای واگذاری به بخش خصوصی بیش از ۲۴هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که باحضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری برگزار شد، گفت: هم اکنون ۲4هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری برای واگذاری به بخش خصوصی در استان قزوین شناسایی شده که این ظرفیت فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای رتبه یازدهم در تولید جی دی پی، جایگاه هیجدهم در ارزش افزوده کشاورزی، رتبه پانزدهم در درآمد و جایگاه چهاردهم در ارزش افزوده صنعت می باشد.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری در استان 6/11درصد و مشارکت ۴۰درصد است که توانسته ایم وضعیت بیکاری را به 1/1درصد کمتر از میانگین کشوری برسانیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: سهم اشتغال استان در بخش صنعت ۳۵درصد، کشاورزی ۲۱درصد و خدمات ۴۴درصد است.

حبیبی تصریح کرد: استان قزوین با داشتن ۲۷۰هزار هکتار دشت حاصلخیز و ۸۰هزار هکتار باغ در تولید گندم، جو، ذرت، چغندرقند، انگور، گیلاس، زیتون، زغال اخته بعنوان شاخص در کشور مطرح است و از طرفی هم بخش مهمی از نیاز غذایی کشور در این استان تولید می شود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بیش از ۱۲۹۰نوع محصول در استان تولید می شود و عمده آنها تولید ۳۵۰هزار تن انگور و ۲۰هزار تن زیتون و ۵۰۰هزار تن شیر، ۶۷هزار تن تخم مرغ می باشد که جایگاه صنعتی و کشاورزی قزوین را ارتقا بخشیده است.

این مقام مسوول گفت: استان قزوین بعنوان بزرگترین تولیدکننده مخازن سی ان جی و چرخ خیاطی و با دارابودن واحدهای بزرگ تولید شیشه، کاشی و سرامیک و ثبت ۱۳۰۰اثر تاریخی و وجود ده ها امامزاده، بنای تاریخی و چشم انداز طبیعی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

حبیبی اظهار کرد: همچنین تردد روزانه ۱۰۰هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان و تنظیم عبور و مرور ۱۲استان کشور از قزوین و داشتن بزرگراه، آزاد راه و شبکه ریلی نشان دهنده ظرفیت بالا در ترانزیت کالا می باشد.

وی افزود: در استان قزوین بیش از ۴هزار مگاوات ظرفیت انرژی پاک وجود دارد که مطالعه صدور مجوز احداث نیروگاه برای یک هزار مگاوات آغاز شده است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تاکید کرد: بیش از ۲۴هزار میلیارد تومان پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی در سفر هیات دولت به قزوین شناسایی شده و از بخش خصوصی دعوت می کنیم در این کار مشارکت کنند.

حبیبی یادآور شد: با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در استان برای روان سازی و تسریع در کارها اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال های۵۲ تا ۹۴ حدود ۹۷۷میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان محقق شده و این درحالیست که در نیمه اول امسال ۴۵۱میلیون دلار سرمایه گذاری در استان صورت گرفته که معادل چهل سال گذشته می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز