آیت ا... العظمی نوری همدانی :

همدان شهری عالم خیز است / آیت ا... نجفی همدانی، عالمی وارسته، با اخلاق و جهادی بود

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۰:۲۹:۵۵
کد خبر: ۵۰۹۲۸۴
همدان شهری عالم خیز است / آیت ا... نجفی همدانی، عالمی وارسته، با اخلاق و جهادی بود
آیت ا... العظمی نوری همدانی اخلاق، جهاد و تبلیغ و وارسته بودن را از جمله خصوصیات مرحوم آیت ا... نجفی همدانی عنوان کرد و گفت: ایشان تحصیل کرده حوزه نجف و تربیت شده مکتب علمی اخلاقی علمای بزرگی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان و به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آیت ا... نجفی همدانی(ره)،، مرجع عالیقدر جهان تشیع در مرحله اول همایش بزرگداشت مرحوم آیت ا... نجفی همدانی با اشاره به جایگاه علم، عالم و هدایت در قرآن، اظهار کرد: هدایت و راهنمایی از موضوعات مهم در آفرینش و خلقت است و یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم در خصوص اهل بیت(ع) تکرار شده است موضوع هدایت و راهنمایی است.

آیت ا... العظمی نوری همدانی با بیان این مطلب ادامه داد: اسلام توسط انبیا و ائمه(ع) انسان را به سمت راه مستقیم هدایت کرده است و علما وارث انبیا هستند و می‌خواهند انسان را در این مسیر قرار دهند تا انسان گمراه نشود لذا انسان توسط علما می‌تواند در راه مستقیم قرار گیرد.

 نقش علما در جامعه بسیار مهم است

این مرجع تقلید جهان تشیع تشریح کرد:  قرآن کریم در خصوص علما بسیار سخن گفته است و از هیچ قشری به اندازه علما در قرآن کریم تکریم نشده ، چراکه نقش آنها بسیار مهم است و علما نقش ائمه (ع) را در جامعه بر عهده دارند؛ در قران کریم در 80 آیه از علما تکریم شده است.

همدان شهری عالم خیز و عالم پرور است

 وی گفت: آن هنگام که در همدان حضور داشتم مشاهده کردم که این شهر دارای عالمان بسیاری بود که هریک دارای فضیلت خاصی هستند و آیت‌ا... نجفی همدانی یکی از علمای این شهر بود که سخن درباره وی زمان طولانی را می‌طلبد.

 آیت‌ا... نوری همدانی با تأکید بر اینکه همدان نقطه ای عالم خیز است، اظهار کرد: علماء بزرگی از این منطقه بیرون آمده‌اند ولی نکته حائز اهمیت این است که وقتی علما را از دست می‌دهیم، متأسفانه جایگزینی برای آنها وجود ندارد لذا حوزه‌های علمیه باید در جهت عالم‌پروری حرکت کنند.

 آیت ا... نجفی همدانی، عالمی وارسته، با اخلاق و جهادی بود

وی  اخلاق، جهاد و تبلیغ و وارسته بودن را از جمله خصوصیات مرحوم آیت ا... نجفی همدانی عنوان کرد و گفت: ایشان تحصیل کرده حوزه نجف و تربیت شده مکتب علمی اخلاقی علمای بزرگی بوده است.

حضرت آیت ا... نوری همدانی اظهار داشتند: مرحوم آیت ا... نجفی همدانی از کسانی بود که به حمایت از انقلاب امام راحل(ره) برخواستند و برای تداوم انقلاب و دفاع از ارکان انقلاب تلاش های فراوانی کرده است.

دروس اخلاق در حوزه های علمیه همدان بسیار مورد توجه قرار گیرد

 وی ابراز کرد: آیت‌ا... نجفی همدانی در نجف چندین سال تحصیل کرده و با توجه به اینکه علمای اخلاق در حوزه نجف وجود داشتند، ایشان در محضر آنها بود؛ در بین دروس حوزه علمیه اخلاق بسیار مهم است. لذا از مسئولین در حوزه‌های علمیه استان همدان خواستارم که  اخلاق را مورد تأکید قرار دهند.

 آیت‌ا... نوری همدانی تصریح کرد: باید از علما تمجید شود و آنها که رساله عملیه خود را با مرکب خون خود نوشتند به مردم معرفی شوند؛ آیت‌ا... نجفی همدان در حوزه علمیه نجف اخلاق را مورد تأکید قرار داد و خود نیز در زندگی عارفانه خود اخلاق محمدی را به کار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز