فعالیت ۳۶ شورای آموزش و پرورش در استان اصفهان

آموزش و پرورش یک دستگاه فرابخشی است

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۵:۴۸:۴۲
کد خبر: ۵۰۹۶۰۲
آموزش و پرورش یک دستگاه فرابخشی است
استاندار اصفهان گفت: آموزش و پرورش با این درجه از اهمیت در تضمین سعادت دنیوی و اخروی و توسعه همه ی جانبه و پایدار کشور یک دستگاه مهم فرابخشی محسوب می شود.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در همایش سراسری اعضای شوراهای آموزش ‌و پرورش استان اصفهان اظهارداشت: قرآن کریم دست کم دو منبع معرفتی را برای تقویت ایمان و رشد کمالات انسانی معرفی می کند در این جهت سیر با مطالعه و تامل در آفاق و انفس که سرچشمه ی کار آموزش و پرورش است و بدون آن این دستگاه هیچ ابزار و امکانی را برای موفقیت در کارش در اختیار نخواهد داشت.

استانداراصفهان اظهارداشت: براساس این فراز ما باید بیشتر بیندیشیم که هر دانش آموز و هر معلم می تواند یک دنیای وسیع معرفتی باشد که اگر درست مورد توجه و مکاشفه قرار گیرد آیت روشنی از خداشناسی و پلکانی به سمت رشد کمالات انسانی خواهد بود.

رسول زرگرپور اضافه کرد: آموزش و پرورش با این درجه از اهمیت در تضمین سعادت دنیوی و اخروی و توسعه همه ی جانبه و پایدار کشور یک دستگاه مهم فرابخشی محسوب می شود و تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ناظر بر همین کارکرد مهم است.

استانداراصفهان تصریح کرد: وقتی نگرش فرابخشی به دستگاه مجری تعلیم و تربیت آینده سازان کشور داشته باشیم آنگاه بیشتر متوجه می شویم که همه ی عناصر فکری و اجرایی در ارتباط با توسعه آموزش و پرورش مسئولیت دارند و باید به بازشناسی و بازآفرینی ظرفیت هایی بپردازند که در این ارتباط کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت ها در بردارنده ی حوزه های نظری و فکری و عرصه های اجرایی و مادی است، افزود: اگر همه ی سازمان ها به این حقیقت باور پیدا کنند که آموزش و پرورش پویا و موثر در کیفیت کار تخصصی آنان نیز تاثیرگذار است و دور اندیشانه و راهبردی به آن بیندیشند دیگر چندان مرزی بین سازمان خود با دستگاه تعلیم و تربیت قائل نخواهند شد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه تفاوت بین نگاه عادی و نگاه استراتژیک  به حوزه های عملکردی در همین واقعیت نهفته است، گفت: اگر ما قائل به ارزش‌های پایدار فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی باشیم، حتماً تلقی مهمی از آموزش و پرورش خواهیم داشت اما اگر بخواهیم فقط امروزمان را ببینیم و در شرایط حال درجا بزنیم، نگرشمان به این دستگاه ضعیف و دست چندم خواهد بود.

زرگرپور خاطر نشان کرد: گام نهادن در مسیر توسعه الزاماتی دارد و این الزامات مشتمل بر روشمندی و هدفمندی است.

استاندار اصفهان اظهارداشت: در جهان امروز توسعه دانش‌بنیان و دانایی محور و متکی بر نیروی انسانی کارآمد که خروجی آن مهارت ورزی و کارآفرینی باشند، قابل‌انکار نیست و این هدف‌ها در شرایط بی‌مرزی با فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار دارند و نمی‌توان برای حصول آن نقش برجسته این دستگاه عظیم فرهنگی علمی و تربیتی را نادیده گرفت.

وی یادآور شد: امیدی که امام راحل به دبستانی‌ها داشتند دلالتی بر همین دوراندیشی و نگاه بلند به آموزش و پرورش است و سفارش‌های مؤکد و مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که بهترین و برجسته‌ترین فکرها باید بنشینند و برای آموزش و پرورش طراحی کنند، به تنهایی برای تحکیم وظایف شوراهای آموزش و پرورش پشتوانه محکم قلمداد می‌شود.

استاندار اصفهان افزود:  باآنکه خوشبختانه این اهتمام در همه ی مراتب برای تقویت شوراها وجود دارد و همه ما واقف به اهمیت موضوع هستیم اما پس‌ازاین همه  ، میزان اندکی از ظرفیت‌های شوراها در این جهت به کار گرفته شده و هنوز پشتکار و جدیت لازم برای رونق یافتن و افزایش بهره وری این مشارکت ارزشمند را توسط کلیه متولیان امر می‌طلبد.

زرگرپور در اظهارداشت: هم‌اندیشی دست‌اندرکاران شوراها در این ارتباط همیشه به این معنا نیست که دستگاه‌های مختلف الزاماً اعتبارات و امکانات محدود خود را در این جهت به کار گیرند، بلکه استفاده از خرد جمعی در جهت بروز خلاقیت‌ها در این زمینه  و ارائه طرح‌هایی برای بهره‌مندی از اقیانوس عظیم ظرفیت‌های مردمی ، می‌تواند همواره در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش باشد.

استانداراصفهان با بیان اینکه ۳۶ شورای آموزش و پرورش در استان فعالیت می کند، افزود: ۴۵۰ نفر از مدیران، فرهنگیان و نخبگان استان در این شوراها حضور دارند.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه از ۱۷۲۸ مصوبه ی این شوراها ۱۵۸۳مصوبه و به عبارتی ۹۶ درصد اجرایی شده است، گفت: ۲۱ درصد مصوبات مربوط به پرورش، ۱۸ درصد آموزش، ۱۶ درصد رفاهی، ۱۷ درصد عمرانی و ۱۳ درصد اداری بودن است.

زرگرپور همچنین در سخنانی بر ایمنی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس و رسیدگی سریعتر به مدارس فرسوده تاکید کرد.

استانداراصفهان در پایان از همه ی فرهنگیان و فعالان این بخش خواست همه ی مساعی خود را در راستای پویایی شوراهای آموزش و پرورش بکارگیرند و به آن اهتمام جدی داشته باشند و مطمئن باشند نگاه همه جانبه و مشارکت مردم محور و احساس مسئولیت جدی همه ی دستگاه ها در ارتباط با تامین نیازهای آموزش و پرورش بسیار سودمند و مورد توجه دولت تدبیر و امید می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز