استاندار در جلسه شورای بانک های استان:

زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر در قزوین فراهم شده است

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۱:۴۵:۰۴
کد خبر: ۵۰۹۸۹۹
زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر در قزوین فراهم شده است
فریدون همتی عنوان کرد: با پرداخت ۹۷۲ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دولت به ۹۱۴ واحد صنعتی و کشاورزی هم اکنون زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر در قزوین فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که در محل استانداری برگزار شد گفت: با همت و عزم جدی و مدیریت جهادی و دریک حرکت جمعی با کمک مدیران استانداری، مسئولان دستگاههای اجرایی و بانکها و نیز حمایت و پشتیبانی بانک مرکزی با پرداخت ۹۷۲ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به ۹۱۴ واحد صنعتی و کشاورزی ضمن ایجاد 15 هزار شغل اهداف پیش بینی شده خود را محقق کردیم.

همتی افزود: در شرایطی که دولت حقوق کارمندان خود را به سختی تامین و پرداخت می کند خوشبختانه با رویکرد درست اقتصادی بسته حمایتی دولت از تولیدکنندگان و کارآفرینان به نتیجه رسید و شاهد رونق تولید در استان هستیم.

وی تصریح کرد:برخی قوانین دست و پا گیر با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و در شرایطی که اعتبارات محدود است راه اندازی حتی یک واحد و ایجاد اشتغال بسیار ارزشمند است که باید قدر این دستاوردها را بدانیم.

نماینده عالی دولت در قزوین گفت: سعی می کنیم با تلاش شبانه روزی و تحمل سختی ها در مردم امید ایجاد کنیم اما گاهی در برخی تریبون ها با اطلاعات غلطی که به مردم داده می شود ساز ناامیدی کوک می شود که این کار منطقی نیست.

همتی افزود: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم منتقدان می توانند از واحدهای رونق یافته که به چرخه تولید بازگشته اند بازدید داشته باشند و آمارهای اعلام شده را با واقعیت تطبیق دهند.

وی یادآورشد: امروز مدیران با ریسک بسیار بالایی خارج از اختیارات قانونی خود درصدد پرداخت تسهیلاتی هستند که برخی مواقع موانع قانونی اجازه نمی دهد یک صنعتگر به این راحتی تسهیلات گرفته و به تولید خود رونق دهد.

استاندار ادامه داد: با این وجود از مدیران خواسته ایم با صنعتگران همراهی کرده و بیش از حد در این زمینه سخت گیری نکنند و بازخواست های اداره بازرسی را تحمل کنند تا به اشتغال کمک کنیم.

همتی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم برای اصلاح و بازنگری در برخی قوانین با ما همکاری کنند چراکه با وضع موجود عملی شدن اقتصاد مقاومتی دور از دسترس است.

وی تاکیدکرد: منتقدان باید با درک درست از شرایط و اطلاع کامل قضاوت کنند و در کنار ما باشند و انگیزه خدمت را در مدیران تقویت کنند.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه با همکاری همه جانبه مدیران استان توانسته ایم بیش از ۹۱۴ فقره تسهیلات حمایتی دولت را به مبلغ ۹۷۲ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت کنیم که این میزان رتبه استان در کشور را به رده پنجم رسانده است که جای خوشحالی دارد.

همتی ابرازکرد: در سراسر کشور تسهیلات بهین یاب حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است که یک هزار میلیارد تومان آن را ما دریافت کردیم و باز هم تلاش می کنیم تا حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد دیگر بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: با تشکیل کارگروه نظارتی فقط به پرداخت تسهیلات اکتفا نکرده ایم بلکه گروههای نظارتی ما به واحدها سرکشی می کنند تا این اعتبارات تنها در رونق تولید و ایجاد اشتغال هزینه شود که این روند به صورت مستمر راستی آزمایی می شود.

نماینده عالی دولت در قزوین یادآورشد: تاکنون از ۱۴۹ واحد دریافت کننده تسهیلات بازدید شده و اگر تخلف و قصوری دیده شود برخورد می کنیم اما انتظار داریم در صورت مشاهده چند مورد این کارها بزرگ نمایی نشود بلکه مجموعه تلاش ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

همتی تصریح کرد: در حوزه گره گشایی از مشکلات جوانان هم تاکنون ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره ازدواج به ۱۰ هزار زوج جوان پرداخت شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور است.

وی تبیین کرد: با تمام قوا در راه خدمت به مردم تا آخرین نفس کار می کنیم و انتقادها و تشویق ها ما را از ادامه مسیر باز نخواهد داشت.

استاندار ادامه داد: انتظار داریم منتقدین به ویژه کسانی که تریبون دارند با دریافت اطلاعات درست، درک شرایط و قضاوت صحیح و منصفانه در مردم امید ایجاد کنند.

همتی اظهارکرد: با استناد به گزارش مسئولان اداره کار و تامین اجتماعی اعلام می کنیم امسال بیش از ۱۵ هزار شغل در استان ایجاد شده است و تلاش می کنیم تعهد ۲۰ هزار شغل را عملیاتی کنیم.

وی افزود: در مسیر خدمت رسانی به مردم خستگی نداریم و خود را سرباز مقام معظم رهبری می دانیم و امیدواریم با تلاش شبانه روزی همه مدیران بتوانیم به مردم فهیم و لایق خدمت کنیم.

 

نظر شما