نیمی از میهمانان خارجی رویداد مشهد ۲۰۱۷ وارد این شهر شدند

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۹:۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۰۹۹۲۶
نیمی از میهمانان خارجی رویداد مشهد ۲۰۱۷ وارد این شهر شدند
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: تاکنون افزون بر نیمی از 250 میهمان خارجی دعوت شده برای حضور در مراسم آغازین مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به این شهر وارد شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، غلامعباس ارباب خالص افزود: تاکنون حضور هفت وزیر از کشورهای اسلامی در مراسم مشهد 2017 قطعی شده و بر این اساس وزاری دولتهای موریتانی، تانزانیا و سوریه به مشهد وارد شده اند و بقیه هم تا امشب در این شهر استقرار می یابند.

وی ادامه داد: سفیران، کارداران و سرکنسولهای کشورهای خارجی مستقر در ایران نیز از 20 کشور تا امشب وارد مشهد می شوند. این گروه از میهمانان در مجموع حدود 40 نفر هستند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: در این میان بخش قابل توجهی از میهمانان مذهبی، اندیشمندان و چهره های فرهنگی برجسته کشورهای اسلامی برای شرکت در همایش این رویداد و مراسم آغازین پایتختی فرهنگی جهان اسلام تاکنون به مشهد وارد شده و استقرار یافته اند.

وی افزود: در میان این میهمانان نمایندگانی از مجالس ملی کشورهای اسلامی نیز حضور دارند.

از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای افریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شود. آیسسکو

(ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

مراسم آغازین این رویداد طی روزهای چهارم و پنجم بهمن در مشهد برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز