استاندار خراسان رضوی:

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی ارزشمند برای تقویت روحیه برادری میان کشورهای اسلامی است

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۰۸۱
مشهد ۲۰۱۷ فرصتی ارزشمند برای تقویت روحیه برادری میان کشورهای اسلامی است
استاندار خراسان رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی ارزشمند برای تقویت روحیه برادری میان کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی موریتانی افزود: این استان به دلیل ظرفیت های بسیار در حوزه های اقتصادی در محور تجارت شرق و غرب قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این استان معبر ورودی ایران به آسیای میانه و دروازه ورودی ایران به افغانستان است و بر همین اساس دارای اهمیت بسیار می باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: صادرات استان حدود 2 میلیارد دلار می باشد و عمده ترین صادرات آن زعفران است که به عنوان یک برند جهانی شناخته می شود.

رشیدیان با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه کشاورزی سرآمد است، افزود: این استان دارای 6 هزار واحد صنعتی و حدود 450 معدن فعال است.

وی ادامه داد: بزرگترین معادن سنگ آهن استان نیز در خواف قرار دارد و از این جهت دارای ظرفیت های بسیار است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این استان با 80 کشور دنیا ارتباط اقتصادی دارد، گفت: در شرایطی که جهان اسلام از اختلاف رنج می برد و گروه های تروریستی قلب جهان اسلام را آزرده اند امیدواریم بتوانیم روحیه مودت و نزدیکی را بین مسلمانان جهان اسلام گسترش دهیم.

رشیدیان افزود: اهداف آیسسکو بسیار ارزشمند است که می توان با همکاری کشورهای عضو به آن ها دست یافت.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه برادری بین مسلمانان بسیار مهم و اساسی است، اظهار کرد: معرفی مفاخر اسلامی مشترک بین کشورهای مختف اسلامی، نگاه تقریبی به مذاهب، ایجاد شرایط مناسب برای گفت و گوی دولت ها از جمله رویکردهایی است که می تواند زمینه را برای وحدت مسلمانان بیش از گذشته فراهم کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه های ارزشمندی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در نظر گرفته شده است که در سال 2017 در مشهد اجرایی می شود.

وی همچنین تاکید کرد: روابط میان کشور جمهوری اسلامی ایران و موریتانی باید افزایش یابد تا در آینده بتوان از ظرفیت های ارزشمندی که به وجود خواهد آمد استفاده کرد.

وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی موریتانی نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از حضور در پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: هرچند فاصله بین ایران و کشور موریتانی بسیار زیاد است اما علاقه بسیار برای همکاری میان 2 کشور وجود دارد.

محمد الامین ولدالشیخ با بیان اینکه در طول سال های اخیر همکاری بسیار گسترده ای میان 2 کشور وجود داشته است، افزود: زمانی که برجام منعقد شد کشور موریتانی از این موضوع استقبال کرد.

وی اظهار کرد: چارچوب های اساسی وجود دارد که همه مسلمانان به آن پایبند هستند و اختلافات جزئی نباید روابط میان کشورهای اسلامی را از بین ببرد.

ولدالشیخ گفت: فرهنگ تقویت کننده روابط است و می تواند باعث از بین رفتن فاصله میان کشورها شود بر همین اساس مشهد 2017 یک فرصت بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این انتخاب می تواند زمینه نزدیک شدن میان کشورهای مسلمان را فراهم کند، افزود: بسیاری از علما و ادیبان جهان اسلام در خراسان رشد کرده اند به همین دلیل این استان دارای جایگاه بسیار رفیع در بین استان های مختلف جهان اسلام است.

وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی موریتانی جمع شدن کشورهای اسلامی در مشهد را موقعیت بسیار طلایی برای این شهر دانست و اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی شود.

وی با بیان اینکه در چنین مناسبت هایی باید همدلی میان کشورهای اسلامی به خوبی نشان داده شود، گفت: ممکن است اختلافات جزئی وجود داشته باشد اما باید همه کشورهای جهان اسلام در جهت رفع اینگونه اختلافات گام بردارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز