مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین خبر داد:

فعالیت ۲۱۷واحد در صنعت بسته بندی استان

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۲:۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۱۰۴۱۰
فعالیت ۲۱۷واحد در صنعت بسته بندی استان
حمیدرضا خانپور از فعالیت 217واحد تولیدی در صنعت بسته بندی استان شامل پلیمر، سلولز، شیشه، فلز و ماشین آلات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: 217واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه بسته بندی در زمینه پلیمر، سلولز، شیشه، فلز و ماشین آلات در استان فعالیت می کنند که 75درصد آن ها در شهرکهای صنعتی استان مستقر می باشند.

خانپور اظهار کرد: با توجه به نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش و استفاده از رویکردهای نوآورانه و بحث توسعه بازار، این صنعت رقابت منفی را کاهش داده و تاثیرگذارترین عامل استراتژی بر توسعه بازار محصولات خوشه در بازارهای داخلی و خارجی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش هایی که در صنعت مورد غفلت واقع شده فرآیند بسته بندی است افزود: بسته بندی نقش مهمی در نگهداری، بازاریابی و فروش محصول ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین تصریح کرد: صنعت بسته بندی را باید با استفاده از رویکردهای نو آورانه ارتقا داد که در این بخش باید به شناسایی مشکلات پرداخته و با تامین مواد اولیه و بحث توسعه بازار رقابت منفی را کاهش دهیم.

خانپور اضافه کرد: همچنین باید با راه اندازی تشکل ها و انجمن ها به توانمندسازی و حمایت از واحدهای صنعتی بپردازیم که در این راستا خوشه صنعت بسته بندی قزوین می تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی توضیح داد: در طول اجرای پروژه توسعه خوشه بسته بندی در استان 16شرکت مشاوره و 11نهاد و سازمان دولتی در حوزه آموزش، تدوین استاندارد، تدوین شرح مشاغل، همایش، انجام مطالعات و عارضه یابی، ‌برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی، شبکه سازی و دیگر برنامه های عملیاتی با پروژه مذکور در سطوح مختلف همکاری داشته اند.

این مقام مسوول در پایان افزود: استان قزوین بعنوان قطب بسته بندی در کشور مطرح می باشد که برقراری ارتباط با انجمن ها و نهادهای مرتبط در این حوزه در داخل و خارج کشور و عضویت خوشه بسته بندی قزوین در سازمان جهانی بسته بندی به عنوان بزرگترین تشکل بین المللی در این صنعت، برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی و دوره آموزشی تخصصی و مهارتی از مهمترین کارکردهای این خوشه صنعتی می باشد.

نظر شما