نماینده ولی فقیه در استان‌:

کردستان می‌تواند یکی از قطب‌های خیرین سلامت باشد

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۳:۵۷:۱۱
کد خبر: ۵۱۰۴۹۸
کردستان می‌تواند یکی از قطب‌های خیرین سلامت باشد
‌نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: استان کردستان و شهر سنندج می‌تواند یکی از قطب‌های خیرین باشد و با کمک‌هایی که در زمینه تجهیزات به بهداشت و درمان می‌شود همکاری راهبردی با حوزه سلامت استان دارند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ ‌آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، روز سه شنبه(5 بهمن) در نشست انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان، گفت : خداوند متعال انجام کارهای خیر را تحسین می‌کند و تاکید می‌کند در انجام کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید که در پیشگاه حق تعالی اجر مضاعف دارد.

حسینی افزود: کار خیر در حقیقت یک نوع قرض دادن و معامله با خداوند است چون در راه خدا و برای رضای خداوند انجام می‌گیرد و در عوض خداوند اجر و پاداش کریمانه‌ای به انسان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به آیاتی از قرآن اشاره و عنوان کرد: خداوند متعال در آیات قرآن به کسانی که بتوانند گره‌ای از مشکل هم نوعان خود بگشایند، وعده می‌دهد که 70 برابر آن گره از مشکل او می‌گشاید.

وی تصریح کرد: خیرین کسانی هستند که کمک به هم نوع را حس کرده و درک می‌کنند و در عوض خداوند چندین برابر به آنها پاداش می‌دهد اما کسانی که از مال و دارایی خود بخشش نمی‌کنند، خداوند مال و دارایی آنها را می‌گیرد و به دیگری می‌‎دهد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در ادامه به استقبال گسترده خیرین استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: استان کردستان و شهر سنندج می‌تواند یکی از قطب‌های خیرین باشد و با کمک‌هایی که در زمینه تجهیزات به بهداشت و درمان می‌شود همکاری راهبردی با حوزه سلامت استان دارند.

وی ادامه داد: فرهنگ سلامت به دلیل مدیریت درست پیشرفت‌های خوبی داشته است و باید در جهت مصرف کمک‌های خیرین اولویت به مناطق کمتر توسعه یافته و مناطقی که نیازهای بیشتری دارند اختصاص یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به استفاده از کمک‌های خیرین در بخش‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: کمک‌های خیرین می‌تواند در بحث خصوصی سازی استفاده شود و نیازمندی‌های بخش درمان را به صورت سرمایه گذاری درآورد.

وی بیان کرد: متولیان جمع آوری کمک‌های خیرین همانند کسانی هستند که متولی سلامت جامعه هستند، اهمیت معنوی کار آنها بسیار بالا و ارزشمند است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: مدیریت کمک‌های خیرین و رعایت حفظ امانت بسیار اهمیت دارد، حواسمان باشد که اسراف نکنیم و آنچه که لازم و ضروری است مورد استفاده قرار گیرد و کمک‌های خیرین در جاهایی که نیاز بیشتری حس می‌شود، هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه انجام برخی از درمان‌ها و هزینه‌های پزشکی در توان برخی از خانواده‌ها نیست، یادآور شد: از طریق کمک‌های مجمع خیرین سلامت استان اقشار ضعیف و کم درآمدی که توان پرداخت هزینه‌های درمانی ندارند، حمایت شوند.

نظر شما