دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای استان کهکیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۰۰ دارالفنون است

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۴۸:۴۲
کد خبر: ۵۱۰۵۲۵
۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۰۰ دارالفنون است
دکتر میرزاده در سیصد و هشتاد و هشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که با همکاری هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم برنامه های مصوب دانشگاه را عملی کنیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دوازدهمین جلسه هیات امنای استان کهکیلویه و بویراحمد با هدف تصویب بودجه سال 96 به ریاست دکتر میرزاده و با حضور استاندار، معاونان دانشگاه و سایر اعضا برگزار شد.

دکتر میرزاده در این جلسه ضمن تسلیت مجدد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: به حق نام آیت الله در تاریخ ایران ماندگار شد، معتقدم روح ایشان روح پرفتوحی است چرا که در قلب مردم کشور جای دارد.

وی افزود: امیدواریم که با همکاری هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم برنامه های مصوب دانشگاه را عملی کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات بزرگی به ایران کرده اند، گفت: حتی اگر ایشان کار دیگری به جز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نکرده بود، باز هم این کار بسیار بزرگی است و وجود دانشگاه صدقه جاریه برای ایشان خواهد بود.

دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقای رتبه ایران به جایگاه شانزدهم در تولید جهانی علم متاثر از وجود دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: جای بسی خرسندی است که دانشگاه آزاد اسلامی امروز جزو 200 دانشگاه برتر دنیا در تولید علم قرارگرفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که این تولید علم تنها توسط 39 واحد بزرگ و جامع دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تحصیلات تکمیلی اند صورت گرفته است و انشالله سایر واحدها هم بتوانند در این فرآیند فعال تر حاضر شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد‌ آور شد: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی طبق آمار پایگاه علمی WOS در سال 2012، 758 دنیا بود اما اکنون به رتبه 158 ارتقا یافته است که این موضوع تولید علم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به وجود 6 میلیون فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور، گفت: آمار فارغ التحصیلان کل کشور کمتر از 12 میلیون نفر است و این نشان دهنده تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش هزینه های ملی، بهبود اقتصاد خانوار، ارتقای سطح فرهنگی، علمی و سیاسی جامعه است.

دکتر میرزاده با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: 400 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به مثابه 400 دارالفنون است که موجب خیزش بزرگی در کارآفرینی و عرصه علمی و پژوهشی کشور شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قطعا آثار توسعه علمی برای این ایران توسط این دانشگاه در سنوات آینده مشهود خواهد بود، دانشگاهی که 53 درصد بار تحصیلات تکمیلی و 37 درصد بار آموزش عالی کشور را بر دوش دارد.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان کهکیلویه و بویراحمد ، بودجه این استان شامل 101 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 81 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید

 

نظر شما