مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین:

سه کارگر افغان در چاه ۶۰متری جان باختند

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۲۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۰۵۳۴
سه کارگر افغان در چاه ۶۰متری جان باختند
ابوالفضل ذوالقدر گفت: علیرغم تلاش آتش نشانان سه کارگر افغان با فرورفتن در چاه 60متری جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اظهار کرد: تلاش آتش نشانان جهت خارج کردن سه کارگر افغان از عمق چاه 60متری در حوالی روستای کورانه بی نتیجه بود و این حادثه باعث مرگ این افراد شد.

ذوالقدر درباره نحوه وقوع این حادثه توضیح داد: در پی تماس مردمی با سامانه 125آتش نشانی قزوین در ساعت 11 و 15دقیقه روز دوشنبه 4بهمن ماه از گرفتار شدن سه نفر کارگر تبعه افغان در عمق حدود 60متری چاهی در حوالی روستای کورانه باخبر شدیم که بلافاصله نیروهای ویژه امداد و نجات از ایستگاه های شماره 3مولوی، 5پونک، 2شهید بابایی و 4مینودر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در جریان این حادثه یکی از کارگران در عمق چاه دچار مشکل می شود و 2نفر دیگر نیز جهت کمک رسانی به وی وارد چاه می شوند که به دلایل نامعلوم هر سه نفر در عمق نزدیک به 60متری گرفتار می شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین تصریح کرد: آتش نشانان اعزامی به سرعت و پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع جریان برق عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.

ذوالقدر یادآور شد: با ورود یکی از آتش نشانان به داخل چاه ضمن رعایت اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات و لوازم تخصصی نجات در کمترین زمان ممکن اولین نفر از چاه خارج و برای اعزام به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه شد.

وی ادامه داد: این کارگر پس از احیا توسط تیم اورژانس و اعزام به مراکز درمانی متاسفانه جان خود را از دست داد.

این مقام مسوول افزود: باتوجه به طول 60متری چاه و فرو رفتن 2نفر دیگر در عمق حدود 4متری آب موجود در کف چاه و شرایط خطرناک صحنه حادثه عملیات امداد و نجات با تلاش نفسگیر بیش از 15نفر از آتش نشانان اعزامی به محل حادثه ادامه پیدا کرد و آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه نجات و پس از 6ساعت عملیات بی وقفه اقدام به خارج کردن 2نفر دیگر از عمق چاه کردند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: متاسفانه با تایید عوامل اورژانس مشخص شد هر 2نفر جان خود را از دست داده اند.

وی در پایان یادآور شد: آتش نشانان پس از اطمینان از رفع هر گونه حادثه و مسدود کردن دهانه چاه با تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در جریان این حادثه یکی از آتش نشانان ایستگاه مولوی در عمق چاه دچار مصدومیت شد که پس از اعزام به مراکز درمانی سلامتی خود را بدست آورد.

آتش نشانی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز