استاندار آذربایجان شرقی:

آماده حمایت از برنامه‌های کانون وکلای دادگستری در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۴۹:۲۱
کد خبر: ۵۱۰۵۵۶
آماده حمایت از برنامه‌های کانون وکلای دادگستری در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم
جبارزاده گفت: اگر در بدو هر کاری مشاوره حقوقی با وکیل صورت گیرد بخش عمده‌ای از مشکلاتی که مردم و دستگاه‌ها با آن مواجه هستند پیش نمی‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم مشاوره حقوقی در زمان مناسب است، بر ترویج فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه تاکید کرد و کانون وکلای دادگستری را نقش‌آفرین اصلی در این زمینه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: حضور وکیل امین و متخصص در کنار هر فردی که فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد ضروری است و این امر یکی از شاخصه‌های پیشرفت کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر تشویق و ترغیب مردم به استفاده از وکیل، گفت: کانون وکلا به دلیل این که انگیزه کافی دارد متولی فرهنگ‌سازی در این زمینه است و مسوولان هم باید از این کانون حمایت کنند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: مردم ما عادت دارند که معمولا بعد از بروز مشکل به سراغ وکیل می‌روند، در حالی که پیشگیری بهتر از درمان است و اگر در بدو هر کاری مشاوره حقوقی با وکیل صورت گیرد بخش عمده‌ای از مشکلاتی که مردم و دستگاه‌ها با آن مواجه هستند پیش نمی‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آماده حمایت از برنامه‌های کانون وکلای دادگستری در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم، افزود: کانون با استفاده از ابزارهای آموزشی و تبلیغاتی و فضای مجازی در این زمینه استفاده کند.

وی همچنین بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و آموزش و پرورش را در این زمینه خواستار شد و پیشنهاد کرد مباحث و مبانی حقوقی به عنوان ماده درسی در مدارس و دانشگاه‌ها ارایه شود.

جبارزاده با اشاره به تصویب منشور حقوق شهروندی از سوی دولت، از کارشناسان حقوقی کانون وکلا خواست با حضور در برنامه‌های مرتبط در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها ابعاد این منشور را برای مردم تبیین کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر تجمیع مراکز تصمیم‌گیر در حوزه وکالت و امور حقوقی، گفت: با توجه به این که تشکل‌های صنفی موفق مانند نظام پزشکی و نظام مهندسی دارای قانون خاص هستند کانون وکلا هم می‌تواند اقدام مشابهی در این زمینه انجام دهد و با توجه به ترکیب مجلس و نگرش مثبت دولت حتما این کار شدنی خواهد بود.

وی با اشاره به نگاه مثبت دستگاه قضایی استان به بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش مشکلات حقوقی، همکاری و تعامل کانون وکلا با مسوولان دستگاه قضایی را خواستار شد.

جبارزاده همچنین کانون وکلای دادگستری را پشتوانه حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان دانست و با بیان این که این پشتیبانی باید بروز و ظهور داشته باشد، افزود: به تمامی فرمانداران استان تاکید کرده‌ایم که بدون مشورت با مشاوران حقوقی هیچ اقدامی انجام ندهند و بخش عمده‌ای از این توصیه‌ها تحقق یافته است.

رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی هم در این دیدار در سخنانی به بیان شرح وظایف، اهداف و برنامه‌های این کانون پرداختند و با تاکید بر ترویج فرهنگ قانون‌مداری، رجوع به وکیل و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، خواستار تقویت نهاد وکالت و حمایت از وکلا در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شدند.

 

نظر شما