احداث ۳۱ هزار مترمربع فضای سبز در سنندج

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۵:۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۱۰۵۷۸
احداث ۳۱ هزار مترمربع فضای سبز در سنندج
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: با هدف توسعه سرانه فضای سبز امسال 31 هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهر احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، آرش رخزادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فضای سبز در شهرها به عنوان ریه‌های تنفسی شهروندان عمل می‌کنند و به همین دلیل فقدان آن به معنی عدم وجود سلامت و تندرستی در شهرها محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه فضای سبز شهری در جهت کاهش آلودگی‌های هوا و در کنار عواملی همچون ایجاد منابع گذران اوقات فراغت برای شهروندان ازجمله ضروریات زندگی شهرنشینی است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: امسال این سازمان در کنار اکثر پروژه‌های عمرانی و در راستای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز که نقش بسزایی در خلق زیبایی ما و منظر شهری دارد اقدامات گسترده‌ای را انجام داد.

وی از احداث 31 هزار مترمربع فضای سبز در 9 ماهه امسال در سطح شهر خبر داد و گفت: 25 هزار مترمربع از فضاهای احداث شده توسط این سازمان و شش هزار مترمربع هم توسط شهرداری مناطق سه گانه در سطح شهر احداث شد.

رخزادی بیان کرد: احداث فضای سبز در مسیر ورودی سنندج به کرمانشاه به متراژ 6 هزار مترمربع، احداث 8 هزار مترمربع در تقاطع کوسه هجیج، احداث فضای سبز ورودی شهرک پیام به متراژ 4500 مترمربع و احداث بلوار 12 فروردین بهاران به متراژ 4 هزار و 500 متر مربع و همچنین احداث پارک درون محلی محله غفور به مساحت 2 هزار مترمربع از جمله فضاهای سبز احداث شده در سال جاری است.

وی همچنین به 6 هزار مترمربع فضای سبز احداث شده توسط شهرداری مناطق سه گانه اشاره کرد و گفت: احداث پارک درون محلی شهرک علوم پزشکی به متراژ 2 هزار و 500 مترمربع، احداث فضای سبز به متراژ دو هزار متر مربع در محله فرجه و همچین احداث پارک در تقاطع حاجی آباد به متراژ یک هزار و 500 متر مربع از جمله پارک‌های احداث شده در سال جاری است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج نگهداری از 245 هکتار فضای سبز شهری و نظارت بر نگهداری فضای سبز مناطق سه گانه، نگهداری 3 هزار هکتار از پارک‌های جنگلی حریم و داخل شهر شامل آبیدر، نیشتمان، توس نوذر، سرینجیانه، نظارت بر انجام عملیات هرس، انجام سمپاشی زمستانه و بهاره درختان، انجام عملیات گلکاری بهاره، تابستانه و پاییزه را از مهم‌ترین اقدامات سازمان پارک‌ها در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: در حوزه نصب روشنایی و بهسازی سیستم روشنایی امسال عملیات نصب سیستم روشنایی پارک جنگلی تپه الله اکبر (توس نوذر)، سیستم روشنایی پارک شانو، پارک کودک، بهسازی ورودی‌ها و پارک جنگلی آبیدر شامل مسیر کالسکه‌رو، میدان نی زن و بان شلانه، باغ شهدای 28 دی و بهسازی سیستم و نصب روشنایی در تپه پیر غریب نیز اجرا شد.

وی بازسازی سرویس بهداشتی میدان حافظیه در آبیدر، مرمت و بازسازی دیوارها در جاده کالسکه‌رو و سنگ فرش‌ها و دیوارها از ورودی آبیدر تا میدان حافظیه، مرمت و بازسازی پله‌های امیریه، بازسازی گارد ریل‌های مسیر سواره‌رو در آبیدر، بازسازی کامل دیوار در باغ شهداری 28 دی را از جمله مهم‌ترین فعالیتهای عمرانی سازمان پارک‌ها در سال جاری اعلام کرد.

رخزادی همچنین ادامه داد: بازسازی کف فرش سایت ورزش صبحگاهی در پارک کودک، رنگ آمیزی گلفیوژهای میدان گاز، لکه گیری و آسفالت مسیر بان شلانه در آبیدر، بازسازی مسجد نور و نصب مبلمان پارکی در تپه پیرغریب از دیجمله دیگر فعالیت‌های عمرانی این سازمان برشمرد.

وی در بحث تاسیسات مکانیکی و آبی اعلام کرد: راه اندازی آبنماهای پارک شانو و پارک IT و بلندزن پل قشلاق، احداث مسیر لوله گذاری خط فرعی توس نوذر، رفع شکستگی لوله های پمپاژ آب از قشلاق به آبیدر و جمع آوری آب‌های زیرزمینی در امیریه به منظور مدیریت بهینه منابع آبی نیز اجرا شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در بحث آموزش کارکنان فضای سبز امسال دوره های متعددی نظیر دوره آموزش اطفاء حریق و همچین دوره آموزش هرس درختان برای کارکنان فضای سبز شهرداری برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز