دیروز رخ داد ؛

انتخابات مجمع سازمانهای مردم نهاد جوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۳:۵۸:۰۲
کد خبر: ۵۱۰۶۳۵
انتخابات مجمع سازمانهای مردم نهاد جوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد
نخستین انتخابات مجمع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و طی آن نه عضو اصلی و دو عضو علی البدل مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت : این انتخابات ( 5 بهمن ماه ) با حضور حسین ثوری مدیر کل ورزش و جوانان استان و دبیران سازمانهای مردم نهاد جوانان استان در محل سالن آمفی تئاتر سازمان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

علیرضا کلانتری در برگزاری انتخابات مجمع استانی سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان با بیان اینکه این نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی است، افزود: سازمان های مردم نهاد با اهداف اجتماعی شکل می گیرد و با بهره مندی از نیروی انسانی داوطلب در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم تلاش می کنند.

وی افزود: انتخابات مجمع استانی شورایی متشکل از اعضای سازمان های مردم نهاد هستند که با آرای مستقیم آن ها در هر استان به مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان تقویت هویت اسلامی ایرانی با توجه به حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی را یکی از اهداف اصلی این انتخابات برشمرد و بیان کرد: توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان با تمرکز بر سمن‌ها، مشارکت در فرآیند تصمیم سازی در حوزه های مربوط به جوانان در استان و افزایش تاثیرگذاری سمن های جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را از دیگر اهداف این انتخابات ذکر کرد.

وی به وظایف سمن ها اشاره و ابراز کرد: نمایندگی سمن های جوانان استان در عرصه های مختلف، شرکت موثر در ستاد ساماندهی امور جوانان به عنوان نماینده سمنان های جوانان، برگزاری جلسات حداقل هر دو هفته یک بار به منظور رسیدگی و حل مشکلات، انتقال دیدگاه های سمن ها به مراجع ذی صلاح و گزارش سالانه وضعیت حوزه جوانان استان از اختیارات و وظایف است.

وی بیان کرد:‌ در انتخابات مجمع استانی سازمانهای مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان از بین فعالان سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای غیردولتی 48 نفر راِی‌دهنده وجود داشت و 16 نفر نیز از جوانان فعال این تشکلها برای این انتخابات نامزد شده‌اند که در نهایت 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل بعد از انتخابات مشخص شدند.

کلانتری گفت: منتخبان انتخابات مجمع استانی سازمانهای مردم‌نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان می توانند در انتخابات کشوری سازمانهای مردم‌نهاد مرکز شرکت کنند که این موضوع نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و حضور نمایندگانی از استان در مجمع انتخابات سازمانهای مردم‌نهاد کشور بسیار مهم بوده و برای استان یک امتیاز محسوب می‌شود.

در پایان برگزاری‌ انتخابات مجمع استانی سازمان‌های مردم نهاد جوانان سیستان و بلوچستان صادق سهرابی از ایرانشهر با 37 رای ، الهه سرحدی مقدم از چابهار با 36 رای ، جعفر خسروی از زاهدان با 33 رای ، فرزاد گلستانه از زاهدان با 31 رای ،عبدالصمد ناظری از سراوان با 30 رای ، پرویز آژ ریگی از میرجاوه با 29 رای ، عالیه وطن شناس از زابل با 27 رای ، محسن سپاهی از سراوان با 23 رای و الهه کوهکن از هیرمند با 21 رای به عنوان 9 عضو اصلی و نرگس شهرکی و مریم احسانی نیز به عنوان 2 عضو علی البدل انتخاب شدند.

 

نظر شما