مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری در قزوین تا یکسال آینده ساخته می شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۹:۲۹:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۷۵۴
بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری در قزوین تا یکسال آینده ساخته می شود
اکبر اسکندری نژاد گفت: با مطالعات انجام شده و همکاری مسوولان ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری در قزوین در قالب پروژه تالارشهر در صورت استمرار دولت یازدهم تا سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: هماهنگی های لازم درخصوص ساخت مجموعه تالارشهر بعنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری در قزوین با 40-35 میلیارد تومان بعمل آمده که در صورت فعالیت دولت یازدهم در دوره بعدی این مجتمع به بهره برداری کامل می رسد.

اسکندری نژاد بیان کرد: ساخت این مجتمع تا سقف 20میلیارد تومان پیشرفت خواهد داشت که با وجود سالن های متعدد تخصصی می تواند گره های فرهنگی استان را بگشاید.

اسکندری نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب کتاب سال خاطرنشان کرد: کتاب هایی که دارای نویسنده قزوینی باشند شناسایی شده و در مراسم جداگانه ای از نویسندگان بهترین کتاب ها تجلیل و قدردانی بعمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سه مراسم توسط این اداره کل برگزار خواهد شد افزود: در اسفند ماه دوسالانه نقاشی و طراحی را در پیش داریم که فردا اولین جلسه شورای سیاست گذاری در این خصوص تشکیل می شود و انجمن هنرهای تجسمی نیز برگزاری جشنواره عکس و فیلم و فیلمنامه را در این ماه در دستور کار خود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر استانی تصریح کرد: در دهه فجر نمایشگاه تخصصی مد و لباس در استان قزوین برپا می شود که امیدواریم بتوانیم الگوی ایرانی اسلامی را در این زمینه به مردم معرفی کنیم.

اسکندری نژاد ادامه داد: این برنامه ها در شهرستان ها نیز جریان خواهد داشت تاجاییکه در آوج برپایی نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب و در آبیک برپایی جنگ شادی و در البرز برپایی نمایشگاه عکس انقلاب و نمایشگاه خوشنویسی و موسیقی استانی و شب شعر انقلاب و نمایشگاه کتاب و جنگ خیابانی و مسابقات قرآنی را درپیش خواهیم داشت.

وی افزود: نمایشگاه کتاب، نقش و جایگاه زنان در انقلاب در بویین زهرا برگزار خواهد شد و در مجتمع پیامبر(ص) اقبالیه نیز اجرای نمایش و جنگ شادی و برگزاری مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم در دستور کار خواهد بود.

این مقام مسوول با تاکید براینکه شورای فرهنگ عمومی استان تعطیل نیست گفت: در این راستا جلسه ای با امام جمعه قزوین داشتیم که این جلسات بصورت ماهانه پیگیری خواهد شد تا مهم ترین موضوعات در عرصه فرهنگ مورد بررسی قرار گیرد.

اسکندری نژاد به دستاوردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در دولت یازدهم هم اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد کتاب های منتشر شده در دولت یازدهم از 841 کتاب به 1328 کتاب افزایش یافته و تعداد نشریات مجوزدار نیز از 46 به 90 نشریه رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد آموزشگاه های هنری از 27آموزشگاه به 55آموزشگاه و نمایش های اجرا شده از 366عدد به 390عدد افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ابراز کرد: تعداد تماشاگران نمایش های اجرا شده 47درصد، تعداد عناوین فیلم های اکران شده 31درصد، تعداد تماشاگران این فیلم ها 22درصد، تعداد کتابفروشی های استان 84درصد، تعداد موسسات فرهنگی 53درصد، تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت 100درصد، تعداد جشنواره های فرهنگی هنری 47درصد، تعداد عناوین فیلم کوتاه 149درصد، تعداد خبرگزاری های استان 33درصد، تعداد چاپخانه ها 40درصد، تعداد مجتمع های فرهنگی هنری و خانه فرهنگ 50درصد رشد داشته اند.

اسکندری نژاد با بیان اینکه ساخت مجتمع در زیاران، شال و معلم کلایه نیز در دست بررسی است گفت: سال گذشته بین 700-400میلیون تومان اعتبارات جذب شده در زمینه فرهنگ داشتیم که امسال این مقدار 20درصد افزایش خواهد داشت ضمن اینکه حداکثر 20درصد بودجه وزارت ارشاد به استان ها تزریق می شود.

وی با تاکید بر اصلاح اساسنامه مطبوعات عنوان کرد: تلاش می کنیم تا انتخابات خانه مطبوعات را به صورت قانونی برگزار کنیم تا اعضای این خانه پس از طی یک فرآیند صحیح انتخاب شوند.

این مقام مسوول در خاتمه خاطرنشان کرد: نشریات باید به دنبال استقلال مالی خود باشند و از طرفی هم باتوجه به یارانه ناچیز برای مطبوعات این رسانه ها کیفی سازی نشده اند که باید به دنبال تحقق این امر بود.

ارشاد2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز