معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خبر داد:

ارائه تخفیف ۳۴ درصدی تسویه نقدی بدهی اشغال معابر

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۲:۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۱۱۱۰۸
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از ارائه تخفیف 34 درصدی تسویه نقدی بدهی اشغال معابر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، خلیل‌الله کاظمی در خصوص اشغال معابر بیان کرد: توسعه سریع شهرها و افزایش ساخت و ساز و به تبع آن ایجاد حجم زیادی از نخاله‌های ساختمانی شده است که متاسفانه در این بین برخی از سازندگان ساختمان‌ها، نخاله‌های ساختمانی خود را در معابر رها کرده که این موضوع منجر به اشغال معابر می‌شود.

وی افزود: این موضوع منجر به طرح دو لایحه دریافت بهای خدمات اشغال معابر از مالکان و سازندگان بنا در سال 84 و لایحه آیین‌نامه اجرایی ساماندهی خاک و نخاله‌های حاصل از کارگاه‌های ساختمانی منازل در سطح شهر در سال 87 شد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این لوایح با هدف کاهش مدت زمان اشغال معابر، الزام مالکان به تسریع در آزادسازی مسیر، جبران هزینه‌های ایجاد و بهسازی مسیر مناسب و جایگزین برای تسهیل در عبور و مرور عابران، حفظ بهداشت محیط زیست شهروندان، صیانت از سیما و منظر شهری و پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از پراکندگی ضایعات ساختمانی در سطح معابر عمومی و اشغال کال‌ها و مسیل‌ها تصویب شد.

کاظمی اضافه کرد: در این راستا به منظور تحقق و یکسان کردن فرآیند کار دستورالعمل اجرایی، بهای خدمات اشغال معابر و ساماندهی خاک و نخاله تهیه و به مناطق ابلاغ شده است اما متاسفانه هنوز افرادی در این حوزه به شهرداری بدهکار هستند.

وی با اشاره به اعمال تخفیف شهرداری در حوزه بدهی اشغال معابر بیان کرد: همزمان با اعمال تخفیف برخی از خدمات شهرداری مانند پروانه و پایانکار ساختمانی، تخفیف 34 درصدی در محاسبات سامانه اشغال معابر به منظور برخورداری از مالکانی که در موعود تعیین شده نسبت به تسویه نقدی بدهی خود اقدام کنند، لحاظ شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از این تخفیف از 25 دی‌ تا پایان وقت اداری 24 بهمن‌ماه سال جاری استفاده کنند.

کاظمی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اشغال معابر بیان کرد: با در نظر گرفتن پتانسیل شهرداری مشهد برای بهره‌برداری از بسترهای الکترونیکی در سال‌های اخیر، نرم‌افزار جامع مدیریت اشغال معابر در مناطق شهرداری مشهد اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار با اهدافی مانند ایجاد بستر نرم‌افزاری یکپارچه، پویا و مدیریت‌پذیر، حذف روند سنتی توام با حذف کاغذ در راستای استقرار شهرداری، شهر و دولت الکترونیک، افزایش سرعت و کیفیت خدمات شهرداری به شهروندان، ایجاد وحدت رویه محاسباتی مورد تایید مصوبات شورای اسلامی شهر درخصوص دریافت عوارض اشغال معابر ناشی از خاک و نخاله‌های ساختمانی در شهرداری و... پیاده‌سازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز