وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد:

ضرورت ترویج ورزش در بین جوانان

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۹:۳۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۱۹۴۱
ضرورت ترویج ورزش در بین جوانان
مسعود سلطانی فر بر ضرورت ترویج ورزش در بین جوانان جهت کاهش هزینه های بهداشتی درمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نشست با روسا، نایب رییسان و دبیران هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد که با حضور فریدون همتی استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد، گفت: ترویج ورزش همگانی بهترین راه برای کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی در کشور است و از ظرفیت ها و منایع موجود باید در تحقق این امر بهره مند شویم.

سلطانی فر با بیان اینکه توسعه ورزش از سال آینده در کشور شتاب بیشتری می گیرد، اظهار کرد: با اختصاص منابع جدید اعتباری در حوزه ورزش از سال آینده شاهد تحول اساسی و فصل جدیدی در توسعه فعالیت های ورزشی خواهیم بود.

وی به بهره مندی مطلوب کشورهای توسعه یافته از نیروهای جوان هم اشاره کرد و افزود: ترویج ورزش در بین جوانان ضروری است تا نسل بعد با توان بالایی برای حضور در عرصه های اداری و مدیریتی کشور آماده شوند.

وزیر ورزش و جوانان اشتغال، تحصیل، ازدواج، اوقات فراغت و مسکن را از عمده ترین مشکلات جوانان دانست و گفت: دستگاه های اجرایی باید برای بر طرف کردن موانع موجود و حل مشکلات جوانان بسیج شوند.

سلطانی فر ابراز کرد: حضور جوانان در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و مقابله با تحریم ها را نباید نادیده گفت و باید قدردان آنان بود.

وی ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در عرصه های مختلف مانند جنگ تحمیلی، تحریم ها و موفقیت های علمی و ورزشی جوانان بسیار تاثیرگذار بودند و امروز هم با اتکا به آنان می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در انتخابات سال۹۲ هم رای جوانان تاثیرگذار بود و امیدواریم در انتخابات سال آینده هم با رای به همین رویکرد حاکم بر دولت نقش خود را در مدیریت کشور ایفا کنند.

سلطانی فر گفت: در مبانی اقتصاد مقاومتی که چراغ راه مسوولان است باید به گونه ای عمل کنیم تا ضمن استفاده حداکثری از امکانات موجود در مسیر تحقق منویات رهبری گام برداریم.

وی اضافه کرد: با تدبیر، مدیریت، هم گرایی و استفاده از همه ظرفیت ها و توسعه ورزش همگانی باید فقر حرکتی مردم را برطرف کنیم و محیط زندگی مردم را جهت کاهش هزینه های درمانی سالم سازی کنیم چراکه این کار تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان افزود: مسکن، ازدواج، اشتغال، تحصیل و گذراندن اوقات فراغت از دغدغه های اساسی این گروه است که باید با استفاده از همه امکانات و ابزارهای فرهنگی موجود بتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم.

سلطانی فر اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته با توجه به نیروی انسانی توانستند رشد کنند و ما نیز باید رشد در مدیریت و منابع انسانی را جدی بگیریم تا روند توسعه کشور شتاب بیشتری بگیرد.

وی عنوان کرد: امروز در آستانه انتقال مدیریت از نسل کنونی به نسل جوان هستیم و باید نیروهایی سالم و خوش فکر و توانمند را تربیت کنیم.

این مقام مسوول گفت: باید کاری کنیم تا این انتقال مدیریت به سرعت انجام شود و برای تحقق این امر باید جوانانی ماهر، سالم و متخصص داشته باشیم تا وارد مدیریت اجرایی شوند.

سلطانی فر تصریح کرد: استان قزوین وضعیت خوبی به لحاظ  امکانات ورزشی دارد هرچند در برخی شهرستان ها کمبودهایی دیده می شود که باید کمک کنیم تا برطرف شود اما در مجموع نسبت به استان های دیگر شرایط مطلوب است.

وی افزود: باید زمینه را برای حضور ورزشکاران قزوینی در لیگ های مهم کشور فراهم کرد تا انگیزه جوانان برای شرکت در ورزش قهرمانی افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: تیم های لیگ برتری موجب ایجاد نشاط و شادابی در میان مردم و جوانان می شود که به همین دلیل برای تکمیل سالن های ورزشی در استان اعلام آمادگی می کنیم تا در مدت دو سال آینده همه طرح ها به بهره برداری برسد.

سلطانی فر گفت: با اختصاص منابع جدید به بدنه ورزش در سال آینده شاهد تحول اساسی در رشته های ورزشی، توسعه فعالیت ها و گشایش فصل جدیدی در این عرصه خواهیم بود.

داود محمدی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس هم در این مراسم با اشاره به رفع شدن مشکل حقوقی سالن شش هزارنفری قزوین از اختصاص مبلغ 5میلیارد تومان برای تکمیل این سالن از سوی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

محمدی اضافه کرد: همچنین در مجلس تصویب شد که مالیات سیگار 40درصد افزایش یابد و این مبلغ در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز