میرزایی نماینده ایلام:

سواحل مکران اولویت نخست احداث شهرک پتروشیمی باشد

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۲:۲۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۲۶۹۵
سواحل مکران اولویت نخست احداث شهرک پتروشیمی باشد
عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:توجه به مکان یابی مناسب،مسائل زیست محیطی و دسترسی به خط لوله انتقال مواد خام، در احداث شهرک پتروشیمی ضروری است.

 به گزارش برنا- ایلام--جلال میرزایی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به پیشنهاد آلمانی ها برای احداث شهرک پتروشیمی درمناطق جنوبی کشور گفت:در شرایط کنونی و پس از تحریم ها باید با اتخاذ تصمیمات صحیح و راهبردی صنعت پتروشیمی کشور را با همکاری سرمایه گذاران خارجی به ویژه آلمان ها که از بسیاری از کشورها در این زمینه پیشرفته تر بوده متحول کرد.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول مهران و ملکشاهی درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه صنایعی مانند پتروشیمی و احداث پالایشگاه به منابع آبی نیاز دارد،افزود:در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه و همچنین مصوبه مجلس دربرنامه ششم بر توسعه سواحل مکران تاکید شده است و این منطقه با توجه به نزدیکی به دسترسی به منابع آبی و آبهای آزاد بستر،پتانسیل و ظرفیت احداث شهرک پتروشیمی و توسعه این صنعت را دارد.

مکان یابی نامناسب برای احداث شهرک پتروشیمی سرمایه کشور را  معطل می گذارد

میرزایی ادامه داد:در برنامه ششم توسعه تاکید شده که تا پایان برنامه تولیدات پتروشیمی را از حدود 70 میلیون تن به 120 میلیون تن برسانیم، لذا با توجه به چشم اندازها،راهبردها،رویکرد مسئولان نظام و تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دراین بخش می توان از سواحل مکران برای احداث شهرک پتروشیمی استفاده کرد.

وی بابیان اینکه به احداث پتروشیمی نباید یکسویه و بدون توجه به محدودیت ها نگریست، یادآور شد:مکان یابی مناسب،توجه به مسائل زیست محیطی و دسترسی به خط لوله انتقال مواد خام، اتیلن و گاز از موارد ضروری در احداث شهرک پتروشیمی است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه عدم مکان یابی مناسب برای احداث شهرک پتروشیمی سرمایه را معطل گذاشته و مشکلات فراوانی ایجاد می کند،تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران در توسعه صنعت پتروشیمی مزیت نسبی دارد،با توجه به ارزان بودن مواد خام در ایران،وجود نیروی کارتحصیلکرده با واردات تکنولوژی روز،می توان محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا تولید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز