صیانت از حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان؛

بی طرفی کامل اولین اصل برای مجریان انتخابات است

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۲:۵۹:۱۱
کد خبر: ۵۱۲۷۲۰
بی طرفی کامل اولین اصل برای مجریان انتخابات است
استاندار اصفهان با بیان اینکه در انتخابات مردم علایق خود را توسط رای به صندوق می ریزند و رئیس جمهور، نماینده ی مجلس و اعضای شورای های اسلامی شهر خود را انتخاب می کنند، گفت: این مردم سالاری در کنار رکن رکین ولایت فقیه جایگاه کاملا ویژه و مهمی را در جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در اولین نشست ستاد انتخابات استان اظهارداشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار است و از افتخارات ما این است که هر دو سال یک انتخابات برگزار می شود و انتخابات تجلی مردم سالاری نظام است.

وی اضافه کرد: ما می بالیم که این نظام، مردم سالار است و مردم مقدرات نظام را در شئون مختلف تعیین می کنند.

استاندار اصفهان به برگزاری دو انتخابات مهم در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان با تلاشی که همکاران در سطح استان داشتند و حمایت و هدایت ستاد انتخابات استان و مشارکت کلیه ی دست اندرکاران، انتخاباتی باشکوه و با امنیت و آرامش و سلامت کامل برگزار کردید و همه ی جناح ها و مسئولین در مورد کل انتخابات کشور و استان نظر مثبت داشتند و این انتخابات را تایید کردند.

وی با بیان اینکه در ۲۹ اردیبهشت ماه سال آینده ۳ انتخابات مهم در استان برگزار می شود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میاندوره ی مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود که حجم کارها و فعالیت ها چندین برابر دوره ی گذشته می باشد.

رسول زرگرپور افزود: اعضای ستاد و دست اندرکاران انتخابات در این انتخابات نیز باید ۵ اصل اساسی را بعنوان دستور کار خود در نظر بگیرند که اگر رعایت شود انتخابات قابل تقدیری را خواهیم داشت.

استاندار اصفهان اولین اصل را بی طرفی کامل مجریان انتخابات خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و همه ی مردم از مجریان انتخابات انتظار دارند که امانتداری و انصاف را در نظر بگیرند و گرایش سیاسی خود را تنها در زمانی که رای خود را به صندوق می اندازند نشان دهند .

وی تاکید کرد: در تمام مدتی که ستاد انتخابات برگزار می شود همه ی افرادی که در دولت هستند و مجریان انتخابات باید بی طرفی و انصاف خود را به منصه ی ظهور برسانند.

استاندار اصفهان بر صیانت از حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان تاکید کرد و افزود: از اعضای ستاد انتخابات انتظار می رود که شرایطی را فراهم نمایند بطوریکه حتی یک نفر هم نباشد که موفق به دادن رای نشده باشد و حق و حقوق انتخاب شوندگان نیز باید براساس قانون رعایت شود.

زرگرپور افزود: اهمیت این امر زمانی بیشتر شد که مقام معظم رهبری رای مردم را حق الناس خواندند که جدا از بحث اداری آن بعد شرعی پیدا کرده است و باید با وسواس با آن برخورد نماییم.

رسول زرگرپور بر برگزاری باشکوه و با ابهت انتخابات تاکید کرد و اظهارداشت: برگزاری انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم نظام جمهوری اسلامی را از تهدیدهای بین المللی بیمه خواهد کرد.

وی امنیت و آرامش انتخابات را مهم خواند و گفت: ستاد انتخابات کشور، در کنار ستاد انتخابات، ستاد امنیت انتخابات را نیز طراحی کرده است و این نشان تاکید ویژه ای است که امنیت انتخابات دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سلامت انتخابات باید در همه حال رعایت شود، گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که همه ی افرادی که رای خود را در صندوق می اندازند با اطمینان از سلامت انتخابات رای دهند و باید با دقت و وسواس این مسائل پیگیری شود تا انتخاباتی دشمن شکن و با ایجاد وحدت و هم افزایی در مردم برگزار شد.

رسول زرگرپور یادآور شد: استان اصفهان آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات باشکوه دارد و اطمینان دارم که بهترین افراد برای برگزاری انتخابات انتخاب شده اند.

سید رضا عقدایی رئیس ستاد انتخابات استان نیز در این نشست ضمن معرفی اعضای ستاد انتخابات و تشریح وظایف اعضا، آماری از جمعیت استان، تعداد شهرستانها، شهرها، دهستان ها و روستاها اعلام نمود و در ارتباط با پیش بینی تعداد صندوق های رای و تعداد شعب مطالبی را عنوان نمود.

گفتنی است در این جلسه احکام روسای کمیته های ستاد انتخابات استان از سوی استاندار اصفهان اعطا گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز