استاندار خراسان رضوی:

زیارت، نه تنها در حوزه ی فرهنگی بلکه در دیپلماسی خارجی می تواند نقش آفرینی کند

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۲:۲۸:۱۴
کد خبر: ۵۱۲۸۰۷
زیارت، نه تنها در حوزه ی فرهنگی بلکه در دیپلماسی خارجی می تواند نقش آفرینی کند
با حضور استاندار خراسان رضوی به عنوان دبیر کارگروه ملی زیارت و رئیس کمیته ی کارشناسی، جلسه ی کمیته ی کارشناسی کارگروه ملی زیارت با دستور کار بررسی شیوه نامه ی اجرایی کارگروه ملی زیارت و تهیه ی پیش نویس منشور عملیاتی زیارت، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش دهه ی مبارک فجر و گرامیداشت یاد و نام شهیدان و امام شهدا، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جلسات کارشناسی بتواند زمینه ساز تسهیل در روند امر زیارت برای زائران و مجاوران شود.

وی با اشاره به اثرات مطلوب زیارت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ...، افزود: زیارت، نه تنها در حوزه ی فرهنگی بلکه در دیپلماسی خارجی می تواند نقش آفرینی کند.

استاندار خراسان رضوی به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: باید از این ظرفیت در راستای نهادینه کردن فرهنگ رضوی به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

رشیدیان تاکید کرد: از جمله موضوعاتی که در کمیته ی کارشناسی کارگروه ملی زیارت باید به آن پرداخته شود؛ توجه به موضوعات جاری شهرهای زیارتی و در پیش بودن سفرهای نوروزی در مشهد مقدس، قم و شیراز است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم متراکم حضور زائران در شهرهای مذکور، نیازمند خدمت رسانی مضاعف و بسیج امکانات ویژه تری هستیم که این مهم می طلبد تا از حمایت مرکز و  ظرفیت های متمرکز و ملی برخوردار شویم.   

گفتنی است؛ پیش نویس شیوه نامه تهیه شده، با اصلاحاتی مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب به کارگروه ملی زیارت ارجاع شود.

همچنین در این جلسه متن پیشنهادی منشور عملیاتی زیارت که از سوی معاونان زیارت استان های خراسان رضوی، فارس و قم تهیه شده بود؛ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در یک ماه آینده با در نظر گرفتن طرح مصوب جامع کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) جمع بندی در جلسه آتی ارائه شود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز