استاندار قزوین:

۹۱۳پروژه دهه فجر در قزوین به بهره برداری می رسد

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۵:۰۶:۲۷
کد خبر: ۵۱۲۸۴۱
۹۱۳پروژه دهه فجر در قزوین به بهره برداری می رسد
فریدون همتی گفت: در دهه فجر امسال 913 پروژه در قالب طرح های عمرانی و خدماتی در استان قزوین افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هماهنگی برنامه های دهه فجر در سالن جلسات استانداری برگزارشد گفت: باتدابیر اندیشیده شده در دهه فجر امسال  913 طرح عمرانی و خدماتی با 4 هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار در استان قزوین به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

همتی ادامه داد: از مجموع این پروژه ها  758پروژه به امور زیربنایی و عمرانی با 269میلیارد تومان، 83پروژه به مباحث اقتصادی با 172میلیارد تومان و 72پروژه نیز به امور فرهنگی اجتماعی با 42 میلیارد تومان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: از 913پروژه‌ای که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، 678پروژه مربوط به بخش دولتی است که 242 میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها هزینه شده است و بخش خصوصی هم 50 پروژه با اعتبار 170 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری دارد.

استاندار قزوین همچنین از افتتاح سه هزار و 171 واحد مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان قزوین در قالب مسکن مهر، مددجویان کمیته امداد (ره) و بهزیستی همزمان با ایام‌ الله دهه فجر خبرداد.

همتی یادآور شد: از این تعداد 80واحد توسط بنیاد مسکن در روستاها افتتاح خواهد شد  ضمن اینکه 370واحد برای تامین مسکن مددجویان درنظر گرفته شده که 110واحد آن مربوط به مددجویان کمیته امداد بوده و بقیه نیز در اختیار مددجویان بهزیستی قرار می گیرد.

وی در تشریح برنامه های استانداری برای دهه فجر گفت: در نخستین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با ورود تاریخی امام راحل به کشور، چند برنامه مطلوب طراحی شده که یکی از آن‌ها حضور در مزار شهدای استان است تا با شهدا بیعتی دوباره ببندیم و پس از آن هم زنگ انقلاب در یکی از مدارس استان به صدا درخواهدآمد.

نماینده عالی دولت در قزوین از مساجد به عنوان پایگاه شکل‌گیری حرکت‌های مردمی برای پیروزی انقلاب اسلامی یادکرد و افزود: امروز هم باید مساجد را به عنوان پایگاه حفظ و استمرار انقلاب در اولویت قرار دهیم که در این زمینه شاهد اجتماع بزرگ مردم استان در مسجد شیخ‌اسلام خواهیم بود.

همتی تبیین کرد: ملت ایران با وجود تمام سختی‌ها همواره با درک شرایط و تبعیت محض از رهبری در سنگر مبارزه با دشمنان نظام حضوری گسترده دارد.

وی گفت: امروز امید مردم مسلمان جهان به انقلاب اسلامی است بنابراین علاوه‌ بر وظایف ملی یک وظیفه جهانی نیز برعهده ملت ایران است.

استاندار قزوین به آمار اشتغال ایجاد شده طی امسال در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار و 861شغل جدید در استان ایجادشده  که آمار آنها در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

 همتی با بیان اینکه آمارها بیانگر کاهش نرخ بیکاری در استان و تحرک اقتصادی است گفت: امیدواریم با  ادامه این روند به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: این روزها فرصت خوبی است تا یاد و خاطره شخصیت هایی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی که برای سربلندی انقلاب و نظام از هیچ کوششی دریغ نکردند را گرامی بداریم.

استاندار قزوین ادامه داد: باید راه کسانی را که برای اقتدار و اعتلای نظام و انقلاب گام برداشته و در راه خدا  مجاهدت کردند را ادامه دهیم و قدردان آنان باشیم.

همتی یادآور شد: دهه مبارک فجر همچنین فرصتی برای تجلیل مسئولان از مردمی است که برای پیروزی و حفظ انقلاب و نظام تلاش و مجاهدت های زیادی کرده و در مسیر تبعیت از رهبری و ولایت فقیه در مقابل توطئه های دشمنان مانند کوه ایستادند تا امروز شاهد صلابت و اقتدار کشور در رسیدن به اهداف و آرمان های خود باشیم.

وی حضور در گلزار شهدا و گلباران تمثال مبارک امام (ره) و قبور شهدا، نواختن زنگ انقلاب در کنار اجتماع مردمی در سطح مساجد از جمله مسجد شیخ الاسلام قزوین را از برنامه های گرامیداشت نخستین روز از دهه مبارک فجر در قزوین اعلام  کرد و افزود: مساجد همواره برای مردم پایگاه اصلی روشنگری دینی و انقلاب بوده است.

استاندار قزوین به فشار دشمن در طول سال های گذشته و اقتدار در مذاکرات هسته ای هم اشاره کرد و یادآور شد: امروز هیچ کسی در دنیا نمی گوید که ایران در مذاکرات شکست خورده و ما همان طور که در طوی 8 سال جنگ تحمیلی به پیروزی دست یافتیم در جریان مذاکرات هسته ای نیز بر دشمن خود غلبه کردیم.

همتی با اشاره به آثار برجام بر اقتصاد کشور، افزود: با توجه به اینکه به هیچ وجه نمی توان منکر آثار برجام بود از این رو باید مراقب قلم ها و گفتارهای خود باشیم تا نقدهای ما خدای ناکرده به تخریب تبدیل نشود تا در مسیر تقویت نهادهای نظام گام برداریم.

وی با بیان اینکه دولت از نقدهای سازنده و منصفانه استقبال می کند، از رسانه ها خواست تا در بین مردم امیدواری ایجاد کرده و در دهه مبارک فجر نیز به بیان دستاوردهای دولت و نظام بپردازند.

استاندار قزوین با بیان اینکه آثار برجام را باید در حوزه تولید جستجو کرد، ادامه داد: برخلاف دوران تحریم، امروز نفت کشور بدون هیچ محدویت و آزادانه به فروش می رسد و بانک ها نیز می توانند بدون مشکل مبادلات مایی خود را با خارج از کشور انجام دهند.

وی به جنبه های دیگر برجام و آثار آن در اقتصاد کشور اشاره و گفت: دولت توانسته با وجود مشکلات اقتصادی نرخ تورم را تک رقمی کند که این موضوع یکی از ملزومات تحرک در حوزه اقتصاد است.

همتی در پایان از رشد صادرات کالاهای تولیدی استان خبر داد و گفت: ارزش صادرات استان در سال جاری به 480 میلیون دلار رسیده که رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته که این موضوع بیانگر رونق تولید بوده و باید آن را نیز یکی دیگر از برکت ها و آثار برجام در استان خود بدانیم.

وی با اشاره به ایجاد شرایط آسان برای پرداخت تسهیلات بانکی، افزود: برخی واحدها براساس قانون از شرایط لازم برای دریافت تسهیلات برخوردار نیستند در غیر این صورت آمادگی پرداخت تسهیلات به آنها نیز وجود دارد.

همتی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که از حدود 4 هزار واحد تولیدی استان، سه هزار و 500 واحد مشغول به کار و تولید بوده، یادآور شد: این مهم بیانگر وجود جنب و جوش و رونق تولید در این منطقه بوده اما با این وجود ما مدعی حل همه مشکلات نیستیم و در جهت حل معضلات تولید و کار بی وقفه تلاش می کنیم که یکی از آنها، برنامه ریزی برای تقویت صادرات است.

استاندار قزوین با بیان اینکه سخن گفتن در مورد بیکاری و مشکلات تولید آسان است اما باید پذیرفت که حل مشکلات این حوزه کار توان فرسایی را می طلبد، گفت: دولت همه تلاش خود را برای تقویت تولید انجام داده و آثار آن نیز مشهود است.

همتی در خصوص آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین، اضافه کرد: یکی از اتفاق های ممتاز این سفر اخذ منابع لازم برای اجرای سامانه های مدرن آبیاری در اراضی کشاورزی استان بود که 5 هزار هکتار آن تاکنون انجام و به همین میزان نیز در دست اقدام است و تا پایان سال نیز به 20 هزار هکتار می رسد.

وی ادامه داد: در راستای مصوبات سفر رئیس جمهوری همچنین مطالعات یک واحد گلخانه 870 هکتاری در حال انجام بوده که با اجرای آن کشت صیفی جات استان از فضای باز به بسته انتقال و در صرفه جویی مصرف آب و افزایش سطح تولید نیز موثر است.

به گفته استاندار قزوین، تلاش داریم تا ضمن انجام آبگیری سد نهب تا پایان امسال، طرح دو خطه کردن راه آهن قزوین - کرج را نیز به پایان رسانده و در ادامه نیز شاهد افزایش سرعت قطارهای این مسیر باشیم.

وی یادآور شد: به زودی کلنگ بیمارستان دولتی 700 تختخوابی قزوین به زمین زده می شود و مجوز ماده 215 انتقال آب شرب از سد طالقان برای 14 شهر و 200 روستای استان نیز اخذ می شود.

همتی یادآور شد: با عملی شدن مصوبات سفر رئیس جمهوری بودجه های خوبی نیز برای تسریع در اجرا و ساخت جاده قزوین-تنکابن، قزوین-کلاچای و قزوین-ساوه به همراه تعریض جاده قدیم محمدیه - آبیک اختصاص یافته است.

استاندار قزوین در ادامه به ارتباط خوب و سازنده خود با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اشاره و افزود: ارتباط بین ما یک ارتباط ایمانی و توام با احترام است.

وی در رابطه با انتقادهای نماینده ولی فقیه در استان به مواضع و عملکرد دولت، اضافه کرد: انتقاد و صحبت هایی که از جانب ایشان مطرح می شود برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی و حل مشکلات مردم است اما اگر این انتقادات و لحن تذکرها مهربانانه تر بیان شود بیشتر به عمق وجود ما نفوذ پیدا می کند. با این وجود در احترام، اعتقاد و باور ما و تداوم همکاری با نماینده ولی فقیه و حفظ جایگاه رفیع ایشان هیچ خللی ایجاد نشده و نخواهد شد.

استاندار با خونسردی و سعه صدر همیشگی خود یادآورشد: همکاری و احترام ما به نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری و امام جمعه واقعی است و با تعامل با همه تلاش می کنیم تا ضمن حفظ وحدت به آرامش استان کمک کنیم.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده دولت وظیفه دارم هر انتقاد و تذکری داده شد بررسی کرده و پیگیری کنم و به دستگاه قضایی و اداره اطلاعات هم ماموریت داده ام تا موضوع مطرح شده در خصوص سوء استفاده اقتصادی را با جدیت پیگیری و گزارش کنند.

همتی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص پاسخگو نبودن برخی مدیران به خبرنگاران و نیز حمایت از رسانه ها اظهار داشت: رسانه ها امین ما هستند  و هر مدیری که به خبرنگار پاسخگو نبود معرفی کنید تا تذکر لازم داده شود.

وی بیان کرد: نقد سازنده که از سوی رسانه ها مطرح می شود باید مراقب باشیم به دور از تخریب و بر اساس مستندات باشد و در این صورت باعث توسعه و پیشرفت می شود و از آن استقبال می کنیم.

استاندار یادآورشد: شما هم باید مراقب قلم خود باشید تا در مردم ناامیدی وسرخوردگی ایجاد نکند و درکنار بیان دستاوردها و کارهای انجام شده به نقد سازنده هم بپردازید تا به مسئولان کمک شود.

همتی در پاسخ به سوالی در مورد لغو کنسرت ها در قزوین هم گفت: هیچ کنسرتی که مجوز اداره ارشاد را داشته باشد در استان لغو نخواهد شد و دو موردی که تاخیر در اجرا داشت به دلیل نامناسب بودن مکان قرار شد تغییر مکان یافته و برگزار شود.

استاندار قزوین ادامه داد: توصیه رئیس جمهوری به استانداران، تلاش برای تقویت وحدت و انسجام در استان ها و بین مسئولان است و نباید انتظار داشت برخی حواشی و مسایل کوچک به این رویه و وحدت آسیب بزند.

وی در پایان اضافه کرد: همان طور که در شورای اداری نیز به آن اشاره کردم از دستگاه قضا و اطلاعات استان خواسته ام که با توجه به فرمایش نماینده ولی فقیه در استان، در صورت وجود باندهای اقتصادی سوءاستفاده گر و متخلف آنها را شناسایی کرده و برخورد لازم را داشته باشند.

استانداری (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز