اثرات برجام در روند رو به رشد گردشگری در ایران

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۴:۰۰:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۹۵۸
اثرات برجام در روند رو به رشد گردشگری در ایران
ایران به عنوان یکى از ده کشور اول دنیا از لحاظ آثار باستانى و یکى از پنج سرزمین نخست جهان از نظر جاذبه‌هاى توریسم در سطح جهان قلمداد می‌شود.

به گزارش برنا-ایلام  عبدالمالک شنبه زاده مدیر  کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ایلام  اظهار داشت :  بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری ، درآمد حاصل از گردشگری بین‌المللی پس از صنعت نفت و خودروسازی، بالاترین میزان درآمد و سهم ارزش صادرات جهان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود :  ایران به عنوان یکى از ده کشور اول دنیا از لحاظ آثار باستانى و یکى از پنج سرزمین نخست جهان از نظر جاذبه‌هاى توریسم  در سطح جهان قلمداد می‌شود.

 شنبه زاده عنوان کرد  : برجام فصل جدیدی را در صنعت گردشگری ایران گشوده است؛ فصلی که می‌تواند به سکوی پرتابی برای توسعه واقعی گردشگری در همه ابعاد تبدیل شود. پس از توافق ژنو و به دنبال آن بهبود روابط دیپلماتیک غرب و ایران، بازار گردشگری ایران پویاتر شده است. آمارها از افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خبر می‌دهند و پیش‌بینی‌ها هم از رونق این صنعت حکایت می‌کنند.

 وی ادامه داد : رفع تحریم‌ها، دستاوردهای بسیاری در بخش گردشگری داشته که افزایش گردشگران خارجی، ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور برای مشارکت در پروژه‌های گردشگری، توسعه اشتغال پایدار در این بخش، کاهش وابستگی به نفت ازجمله آنها است.

شنبه زاده تصریح کرد : گردشگری حوزه‌ای است که هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم از جایگاه سیاسی کشورها در مناسبات بین‌المللی تاثیر می‌پذیرد. بعد از توافق و در پی تغییر نگاه دنیا به ایران، انتظار دوستداران سفر به این سرزمین پس از چند سال وقفه و انزوا پایان یافته و کشور با روند رو به رشد متقاضیان سفر به کشور مواجه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز