مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل:

افتتاح ۱۵۲ طرح روستایی استان اردبیل در ایام الله دهه فجر

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۰۵:۲۷
کد خبر: ۵۱۳۲۰۶
افتتاح ۱۵۲ طرح روستایی استان اردبیل در ایام الله دهه فجر
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت:152 طرح در روستاهای این استان با اعتبار 10 میلیارد ریال آماده بهره برداری شده و در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش برنا، اکبر طوبی  افزود: این طرح ها شامل طرح های هادی، حصارکشی گورستان ها، جدول گذاری وآسفالت ریزی و طرح های دیگر در روستاها است.

وی از افزایش اعتبارات دهیاری ها به میزان 74 درصد خبر داد وگفت:از سال 93 تا به امروز مبلغ 76 میلیاردریال از محل اعتبارات سوخت وگمرک، مالیات بر ارزش افزوده، جرایم راهنمایی ورانندگی، آلایندگی و بند ح تبصره خ 9، تبصره 6 مرزی به حساب دهیاری ها واریز شده وبا این اعتبارات طرح های زیادی از قبیل زیبا سازی روستاها، جدول گذاری، شن ریزی وآسفالت معابر، تکمیل طرح هادی ،احداث غسالخانه ،حصارکشی گورستان ها واحداث ساختمان دهیاری اجرا شده است.

طوبی بااشاره به تجهیز دهیاریها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی گفت: تا سال 93 تعداد 374 دستگاه ماشین آلات در دهیاریها وجود داشت که در دولت تدبیر وامید تعداد 135 دستگاه دیگر با 78 میلیارد ریال به این دستگاه ها اضافه شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در خصوص جمع آوری مکانیزه زباله و دفن بهداشتی آنها در رو ستاها نیز بیان کرد: تمامی دهیاریها در خصوص نهادینه کردن تفکیک زباله از مبدا ، تجهیزات وماشین آلات مورد نیاز را خریداری و برای ایجاد سایت دفن بهداشتی زباله هم سه میلیارد و 850 میلیون ریال اختصاص یافته و هم اکنون بصورت مطلوب نسبت به جمع آوری ودفن بهداشتی زباله اقدام می شود.

طوبی اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی در روستا ها را یادآور شد وگفت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی ، توسعه اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، طرح کشت زعفران در 80 روستای محروم شهرستان گرمی در سطح 350 هکتار و با اشتغال زایی 340 نفر وارد فاز اجرایی شده که می تواند اقتصاد این روستاها را متحول کند.

وی حمایت از طرح های مشارکتی وغیرمشارکتی قابل اجرا در روستاهای استان، شناسایی واجرای برنامه هر روستا یک محصول وهر خانه یک کارخانه ، حمایت از مشاغل صنایع دستی منحصر به هر روستا و حمایت از طرح های کارآفرینی خرد وکوچک را از جمله برنامه های توسعه ای روستایی عنوان کرد وگفت: با اجرای طرح های مشارکتی می توان شاهد رشد وتوسعه کارآفرینی در روستاها بود.

براساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزارو 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.

تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز