معاون بانوان استانداری قزوین:

رفع معظلات اجتماعی مستلزم توجه به اشتغال بانوان است

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۱۳۲۱۷
رفع معظلات اجتماعی مستلزم توجه به اشتغال بانوان است
مریم بیدخام گفت: حل بخش بزرگی از معضلات جامعه در گرو توجه به اشتغال بانوان و رفع بیکاری این قشر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مریم بیدخام معاون بانوان استانداری قزوین در نشست با مشاور بانوان ادارات بخش شال و جمعی از بسیجیان و کارآفرینان این بخش ضمن تبریک فرارسیدن ایام ا... دهه فجر اظهار کرد: بیکاری منشأ بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی است و توجه به اشتغال بانوان بخش بزرگی از این معضلات را رفع می کند.

بیدخام عنوان کرد: باید با رفع برخی محدودیت ها بستر مناسبی فراهم شود تا بانوان با تولید و عرضه محصولات خانگی بتوانند نقش مؤثری در اقتصاد خانواده داشته باشند و به ارائه ایده های خلاقانه و نو در این زمینه بپردازند.

وی افزود: با کارآفرینی و ارایه ایده های خلاقانه می توان گام های مؤثرتری در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت.

معاون بانوان استانداری قزوین یکی از راهکارهای موجود برای حمایت از بانوان توانمند استان جهت عرضه و فروش محصولات خانگی را برگزاری نمایشگاه استانی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها برای بانوان توانمند فرصت مناسبی است تا با عرضه محصولات خود و بازاریابی بتوانند نیازهای مشتریان را شناسایی کرده و بر اساس آن به تولید محصولات بپردازند.

بیدخام به نقش برجسته زنان در ایجاد جامعه کارآمد هم اشاره کرد و افزود: زنان جامعه اسلامی همواره توانمندی های لازم برای حضور در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته اند.

 وی به کارگیری توانمندی های زنان در اجتماع و عرصه های مختلف را عاملی مهم در توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: زنان نشان داده اند در عرصه های مختلف می توانند در راستای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند.

در این نشست مصوب شد با همکاری آموزش و پرورش منطقه اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه های توانمندی زنان جهت عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی انجام شود.

همچنین برگزاری کارگاه مهارت های زندگی و راه اندازی مرکز مشاوره روانشناختی از دیگر مصوبات این نشست بود.

در پایان بانوان حاضر در جلسه مطالبات خود را بیان کرده و خواستار پیگیری آن ها از سوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز