مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل :

۳۱۶ میلیارد ریال پروژه برق‌رسانی در اردبیل افتتاح می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۳:۳۴:۲۹
کد خبر: ۵۱۳۲۷۸
۳۱۶ میلیارد ریال پروژه برق‌رسانی در اردبیل افتتاح می‌شود
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر پروژه‌های برق‌رسانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱۶ میلیارد ریال در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

به گزارش برنا، علیرضا علیزاده صبح امروز در جلسه هماهنگی بهره‌برداری از پروژه‌های برق رسانی در استان اردبیل اظهار داشت:همزمان با ایام‌الله دهه فجر پروژه‌های برق‌رسانی با هزینه‌ای بالغ بر 316 میلیارد ریال در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها در ٧ ردیف که شامل پروژه‌های سرمایه‌گذاری توزیع، نصب چراغهای روشنایی معابر، پروژه‌های نیرورسانی، طرح کاهش تلفات انرژی، ساختمانهای اداری، برق‌رسانی روستایی و نیروگاه CHP است در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علیزاده با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: ما براساس چهار برنامه برش استانی اقتصاد مقاومتی، فعالیتهای موثر و مناسبی در حوزه‌های کاهش تلفات،  نصب کنتورهای هوشمند و برق رسانی به روستاها و نیز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید انرژیهای پراکنده و تجدیدپذیر را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از صدور مجوز برای احداث 200 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق در اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر پروانه احداث 200 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک تولید پراکنده برق در مناطق مختلف استان اردبیل صادر شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و بیش از 99.7 جمعیت روستایی در استان اردبیل از نعمت برق بهره مند هستند، تصریح کرد: از نظر شاخص برقرسانی در مناطق روستایی از متوسط کشوری بالا هستیم و از 10 شهرستان استان اردبیل 6 شهرستان به صورت 100 درصدجمعیت شهری و روستایی از نعمت روشنایی برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: در چهار شهرستان خلخال، گرمی، بیله‌سوار و مشگین‌شهر تنها تعداد محدودی روستا و قشلاق زیر١� خانوار باقی مانده است که برای تامین برق مورد نیاز آنها از سیستمهای خورشیدی و تجدیدپذیر استفاده می‌کنیم.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون برای 297 خانوار عشایر استان اردبیل برق سیار خورشیدی واگذار شده و یا در مرحله واگذاری است، اظهار کرد: 500 مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اردبیل افزوده می‌شود.

وی از برق به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت یاد کرد و گفت: در چند سال اخیر سرمایه‌گذاریهای کلانی در حوزه تامین برق انجام شده به طوری که در بخش تولید بیش از هزار مگاوات ظرفیت منصوبه در استان اردبیل داریم و این در حالی است که حدود ٣٥ مگاوات مصرف برق را در استان اردبیل شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تصریح کرد: در تامین برق مورد نیاز حوزه های اصلی توسعه استان اعم از صنعت، گردشگری و کشاورزی در سطح استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در بخش تولید و با هدف افزایش راندمان نیروگاهها هم اکنون بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به سرعت در حال اجراست که امیدواریم با تکمیل آن ظرفیت تولید برق 500 مگاوات استان افزایش یابد.

علیزاده از ورود سرمایه‌گذاران برای تولید پراکنده برق با انعقاد قرارداد تضمینی خبر داد وافزود: در اکثر شهرهای استان از بیله‌سوار گرفته تا پارس‌آباد، گرمی و اردبیل شاهد احداث نیروگاههای مقیاس کوچک تولید همزمان برق و حرارت و یا انرژیهای تجدیدپذیر هستیم که امیدواریم به سرعت شاهد راه‌اندازی آنها باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار کرد: برای 200 مگاوات طرح توسعه تولید پراکنده و انرژیهای تجدیدپذیر پروانه صادر شده است و نیروگاه  CHP انگوت گرمی به ظرفیت 6.5  مگاوات در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در بخش تولید انرژیهای تجدیدپذیر همچون انرژی باد، خورشیدی و زمین گرمایی فعالیت های خوبی در حال انجام است به طوری که به صورت پایلوت در چند شهرستان تولید انرژی باد آغاز شده و اولین پروژه تولید برق از طریق زمین گرمایی کشور در مشگین‌شهر به ظرفیت 5 مگاوات نیمه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.

علیزاده از احداث چندین نیروگاه خورشیدی در سطح استان اردبیل و افتتاح این نیروگاهها در نمین و رضی در سال آینده خبر داد و گفت: برای ایجاد ضریب اطمینان بالای شبکه اصلی برق استان اردبیل خط 230 کیلوولت نیروگاه اردبیل- میانه احداث و به بهره‌برداری رسیده است که با این کار شبکه استان  با شبکه انتقال سراسری کشور ارتباط مستقیم پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: با هدف افزایش ظرفیت تبادل انرژی با کشور آذربایجان در شهرستان پارس‌آباد نسبت به ایجاد تاسیسات و افزایش ظرفیت موجود اقدام شده است.

 

نظر شما