معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست با رسانه های استان عنوان کرد:

افزایش ۷۵ درصدی تشکل های رسمی و قانونی در دولت تدبیر و امید در مازندران

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۸:۰۵:۴۶
کد خبر: ۵۱۳۴۴۵
افزایش ۷۵ درصدی تشکل های رسمی و قانونی در دولت تدبیر و امید در مازندران
علیرضا یونسی رستمی گفت: تشکل های رسمی و قانونی در دولت تدبیر و امید در مازندران در مقایسه با دولت گذشته به میزان 75 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، در نشست با رسانه های استان که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر برگزار شد، با اشاره به این که در حوزه سیاسی، تلاش بر این بوده تا مشی دولت در استان عملیاتی شود، افزود: در این راستا، بکار گیری تدبیر و عقلانیت در اداره امور و فضای سیاسی آرام و بدور از افراط و تفریط در استان در اولویت بوده است.

وی ادامه داد: در برخورد با منتقدان و مخالفان برنامه ها و سیاست های دولت در استان، روح مدارا، تحمل، پذیرش انتقاد منصفانه و پاسخگویی را انتخاب کردیم.

یونسی با بیان این که کسانی ناجوانمردانه برجام و دستاوردهای دولت را زیر سوال می برند، ابراز داشت: متاسفانه منتقدان برجام، به رغم بیانات روحیه بخش مقام معظم رهبری در خصوص تیم مذاکره کننده، قضاوت های نادرست می نمایند.

وی با بیان این که در حوزه انتصابات نیز مشی دولت یازدهم فراجناحی است، افزود: همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند و دردمند مردم، پاکدست، متعهد، متخصص و معتقد به برنامه های دولت هستند، در این تیم مدیریتی جای داشته و دارند و از همه ظرفیت ها و سلایق در اداره کشور و استان استفاده می شود و هدف ما، کادر سازی در حوزه مدیران در مازندران بوده است.

معاون استاندار با اشاره به این که تشکل های رسمی و قانونی در دولت تدبیر و امید در مازندران در مقایسه با دولت گذشته به میزان 75 درصد افزایش یافت، افزود: برای نخستین بار انتخابات خانه احزاب و شعبه فرعی خانه احزاب ایران در استان برگزار و راه اندازی شد.

وی با بیان این که واسپاری برخی از فعالیت های دولتی به تشکل های غیردولتی از سیاست های دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: طی نشست هایی با تشکل های غیر دولتی استان، نیازهای آموزشی این تشکل ها شناسایی گردید و با برگزاری این دوره در تلاشیم تا برخی از فعالیت ها به آنان بسپاریم.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به این که در حوزه انتخابات تلاش این بوده که انتخاباتی بی نقص، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود، تصریح کرد: انتخابات هفتم اسفند ماه 94 از منظر صاحب نظران، بی نقص ترین انتخابات پس از انقلاب بوده است و در این انتخابات شهرستان شیرگاه، بالاترین رقم مشارکت را در کشور از آن خود کرد و مازندران در میان استان هایی که بیش از 2 میلیون نفر واجد شرایط رای بوده اند، رتبه نخست را در میزان مشارکت در انتخابات احراز کرده است.

یونسی به ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور محترم اشاره کرد و یادآور شد: در مازندران بلافاصله برای اجرای این منشور در دستگاه های اجرایی اقدامات لازم صورت گرفت و ارزیابی های دقیق از رعایت حقوق شهروندی در این دستگاه ها به عمل خواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این که کاهش آسیب های اجتماعی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و دولت در کنار اقتصاد مقاومتی است، گفت: محلات حاشیه نشین و بحرانی استان ساماندهی شد و هم چنان مراقبت های لازم در این محلات صورت می گیرد.

یونسی با اشاره به این که به میزان 63 درصد آمار غریق در سواحل مازندران در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته کاهش یافت، افزود: با برنامه ریزی و برگزاری جلسات شهرستانی، رشد طلاق در استان در سال 95 متوقف و آمار وقوع طلاق کاهش یافت.

 یونسی با اشاره به این که از سوی وزیر کشور 5 موضوع امنیت، اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، برگزاری انتخابات و تکریم ارباب رجوع به عنوان اولویت کاری استان ها در سال 95 ترسیم شده است، یاد آور شد: در کاهش بسیاری از جرایم و ارتقا ضریب امنیتی وضعیت مناسبی داریم و از این نظر در صدر دیگر استان های کشور قرار داریم.

وی با بیان این که در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی کردن مقابله در دستور کار استان قرار گرفت، افزود: بیش از 50 هزار معتاد در مازندران تحت درمان دارویی و غیر دارویی هستند و 506 مرکز ترک اعتیاد در استان فعالیت می نمایند و 3 مرکز نگهداری متکدیان در استان در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.

معاون استاندار خاطرنشان ساخت: در حوزه مقابله مبارزه با سرشاخه ها و خرده فروش ها با جدیت انجام گرفت و در حال پیگیری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز