حسن خیریانپور در نشست خبری با رسانه های مازندران عنوان کرد:

مازندران با پرداخت ۹۳۹ فقره تسهیلات از محل بسته حمایتی رونق تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۰:۰۸
کد خبر: ۵۱۳۶۵۵
مازندران با پرداخت ۹۳۹ فقره تسهیلات از محل بسته حمایتی رونق تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد
حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، گفت: مازندران با پرداخت تعداد 939 فقره تسهیلات از محل بسته حمایتی رونق تولید رتبه اول کشور را تاکنون به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی با خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به ایدئولوژی اسلامی، رهبری و مردم به عنوان ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: در تداوم انقلاب اسلامی نیز، نیازمند تقویت این سه رکن در اداره امور کشور هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش رو داریم باید با مهیا کردن زمینه های حضور حداکثری و بهره مندی مردم از حقوق سیاسی خود و تجلی اراده مردم در اداره امور کشور، یک بار دیگر در کنار مشروعیت الهی نظام جمهوری اسلامی ایران، مقبولیت عمومی نیز با رأی مردم نشان داده شود.

حسن خیریانپور، دبیر شورای اداری استان مازندران، با بیان اینکه حفظ سیاست های عمومی دولت، نظارت عالیه و هماهنگی بین دستگاه ها سه وظیفه و مسئولیت عمده استانداری می باشد گفت: جهت ایفای این 3 وظیفه مهم سعی کردیم با فعال سازی جلسات شورای اداری استان و شورای اداری شهرستان ها جهت ایفای بهینه و مطلوب اداره امور استان اقدام نماییم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران استفاده از فناوری های نوین و اقدام در جهت هوشمندسازی اداری و اجرای دولت الکترونیک و برون سپاری خدمات و حرکت به سمت استان مجازی را جهت تسهیل در ارائه خدمات و صرفه جویی در هزینه ها و سلامت اداری و سرعت در اقدامات را از جمله برنامه های مهم استان اعلام و گفت: تعداد خدمات از 140 خدمت به 220 خدمت از طریق شبکه الکترونیکی افزایش یافت و 236 خدمت جدید نیز احصاء و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم. همچنین در همین راستا جهت برون سپاری خدمات از طریق پیشخوان های دولت از 16 دستگاه به 26 دستگاه رسیده ایم و تعداد 10 تفاهم نامه نیز با دستگاه های مربوطه جهت ارائه خدماتشان از طریق پیشخوان دولت امضاء کرده ایم.

وی افزود: با همین هدف در جهت توسعه شبکه دولت استان مازندران را از 80 دستگاه به 248 دستگاه ارتقاء داده ایم، مزید بر ان پورتال استان نیز جهت دسترسی راحت تر مردم به خدمات دولت با ارائه 126 خدمت از طریق 24 دستگاه اجرایی راه اندازی گردید.

حسن خیریانپور کسب رتبه اول در بخش توسعه استانداری الکترونیکی در هفتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیک کشور، کسب رتبه اول و دوم برای شهرداری آمل و شهرداری ساری با عنوان شهرداری الکترونیک در هفتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیک کشور، رتبه اول ضریب نفوذ اینترنت در کشور به میزان 93 درصد، کسب رتبه دوم شاخص استاندارد بین المللی IDI (توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات) در کشور را پس از تهران از جمله افتخارات استان مازندران در این بخش برشمرد.

حسن خیریانپور با اشاره به نامگذاری امسال بنام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: با برگزاری 14 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و 18 جلسه کارگروه های ذیل آن، استان مازندران در ارزیابی کشوری جزو 6 استان برتر کشور انتخاب شد و همچنین با تدوین سند برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی در ابتدای سال 1395، مازندران حائز 3 استان برتر کشور گردید.

وی افزود: در همین راستا 12 برنامه با 54 پروژه عملیاتی در خصوص اقتصاد مقاومتی مصوب و جهت اجرا به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی را پرداخت تسهیلات از محل بسته حمایتی رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی اعلام کرد و گفت: با مدیریت استاندار محترم و اهتمام مجدانه همه دست اندرکاران و پیگیری های جدی دراین خصوص توانستیم با 939 فقره پرداخت تسهیلات به مبلغ 393 میلیارد تومان تاکنون در میان 31 استان کشور رتبه اول را در تعداد پرداخت ها برای استان مازندران احراز نماییم. این در حالی است که سعی کردیم هم تعادل و عدالت بین شهرستان ها وهم تعادل در بخش های صنعت و کشاورزی را اعمال نماییم که در کمتر استانی این شیوه اعمال شده است. مزید بر آن با اعمال نظارت و کنترل از طریق تشکیل 2 اکیپ نظارتی سعی شده است از انحراف احتمالی جلوگیری شود و تعهدات اشتغال جدید واحدها نیز عملیاتی گردد که تاکنون 880 نفر اشتغال جدید از محل پرداخت های بسته حمایتی رونق تولید ایجاد شده است.

حسن خیریانپور تصریح کرد: همه توان و سعی خود را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان به کار گرفتیم که برگزاری تعداد 196 جلسه کارگروه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید با 1768 مصوبه گویای این واقعیت می باشد.

وی افزود: هماهنگی و تبادل نظر با بخش خصوصی حوزه اقتصادی با برگزاری 5 جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی و 16 جلسه کمیته زیر مجموعه ان و تعامل با اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی مبنی بر اراده مدیریت استان بر همکاری با بخش خصوصی استان بوده است.

حسن خیریانپور فعال سازی کارگروه اشتغال استان مازندران را از دیگر اقدامات حوزه اقتصادی اعلام و گفت: با برگزاری 8 جلسه کارگروه و 59 جلسه کمیته زیر مجموعه این کارگروه تلاش کردیم که در جهت بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی اقدامات لازم را بعمل اوریم که انعقاد 18 تفاهم نامه استاندار محترم با شرکت های IT در راستای طرح تکاپو و معرفی 19 طرح و شرکت به بنیاد برکت جهت مشارکت در سرمایه گذاری و توزیع 300 میلیارد ریال برای طرح های بسیج سازندگی در 14 عرصه فعالیت و پیگیری جهت پرداخت تسهیلات به 80 طرح از محل توان تسهیلات دهی بانک ها در استان مازندران از جمله دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری در استان مازندران بوده است و همچنین با راه اندازی سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در مازندران ، تا کنون حدد 10 هزار نفر اشتغال در این سامانه ثبت شده است.

حسن خیریانپور تلاش در جهت تعمیق و گسترش پذیرش هیات های خارجی و توسعه مناسبات و تجارت خارجی را از جمله دیگر اقدامات حوزه اقتصادی اعلام و افزود: با موافقت استاندار محترم و پیگیری هایی که داشته ایم ان شاءالله در 26 بهمن ماه، مازندران میزبان سومین نشست همکاری های استانی ایران و روسیه با حضور 6 استاندار کشور روسیه و نیز استانداران مرزی کشورمان خواهد بود که قطعا می تواند در جهت شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های بالفعل و بالقوه مازندران نقش مهمی به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری مازندران همچنین پیگیری جهت جذب اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه کشور جهت مشاغل خانگی و خود اشتغالی را از دیگر برنامه های این حوزه اعلام کرد و گفت: تا کنون با پیگیری های انجام شده توانستیم 68 درصد از 48 میلیارد تومان تسهیلات تخصیصی به مازندران را به مرحله پرداخت برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز