استاندار خراسان رضوی:

حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمادی از استحکام ارزش‌های انقلاب است

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۰۹:۰۲:۵۶
کد خبر: ۵۱۳۷۸۲
حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمادی از استحکام ارزش‌های انقلاب است
استاندار خراسان رضوی گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمادی از استحکام ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان صبح امروز در مراسم آغاز دهه مبارک فجر که در میدان شهدای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یاد و روزهای دهه فجر یادآور حماسه، شور، شعور و نمایش اتحاد و همدلی ملت و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این دهه فرصتی برای بازخوانی ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی و یادآوری آنچه بود، آنچه شد، آنچه هست و آنچه باید باشد، است.

استاندار خراسان رضوی با نگاهی تحلیلی به موضوع انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پیش از انقلاب ستم‌شاهی، نفوذ و احاطه استکبار به سرکردگی آمریکا در جای‌جای نظام و همه حوزه‌ها فراگیر بود و استقلال در واژگان کشور معنایی نداشت و ظلم و ستم این رژیم در سیاه‌روزهای مردم بیداد می‌کرد اما باایمانی که مردم به ارزش‌های دینی و اعتقادی خود داشتند، اتحاد کلمه در تمامی حرکت‌های مردم مشاهده می‌شد.

رشیدیان ادامه داد: این اتحاد را در راهپیمایی‌های گسترده، در کمک‌رسانی‌ها و تشکیل انجمن‌های مردم یاری، در تبعیت از رهبری و در روحیه ایثار و فداکاری که نشأت گرفته از حرکت امام و ارزش‌های انقلاب بود، می‌توان مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد و همدلی بین امام و ملت چنان بود که مردم از امام و امام از مردم قائل به جدا شدن نبودند و هرچند امام را از عراق بیرون کردند و مرزهای کویت را بستند و ایشان ناچار به اقامت در فرانسه شدند اما بُعد مسافت ارتباط امام و ملت را نتوانست فاصله بیندازد.

استاندار خراسان رضوی گفت: انقلاب در دهه‌ای پیروز شد که دشمنان قسم‌خورده توطئه‌های زیادی انجام دادند اما انقلاب توانست بدون کمترین خونریزی و جنگ و آتش به پیروزی برسد.

رشیدیان با اشاره به اینکه برای رشد و پیشرفت احتیاج به استمرار فداکاری و اتحاد داریم، افزود: انقلاب نمی‌تواند بایستد و با حرکت زنده است و استقلال، آزادی، عدالت و جمهوری اسلامی بایستی با پیشرفت و توسعه همراه باشد؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری کردند تکلیف همه در حوزه‌های مختلف تلاش برای پیشرفت و توسعه روزافزون است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ارزشی و فرهنگی بود، تصریح کرد: استاد دانشگاهی ۵ هزار و ۶۰۰  شعار انقلابی را مورد تحلیل محتوایی قرار داده است که درنهایت ۸۰ درصد شعارها را با محتوای ارزشی و فرهنگی مبتنی بر آگاهی دانسته است که نشان می‌دهد انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تداوم خود احتیاج به توسعه فرهنگ و ارزش‌های متعالی فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی داریم اما توجه به ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی به معنای فراموش کردن ابعاد دیگر نبوده و نیست.

رشیدیان گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که رهبری بر آن تأکیددارند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود و دولت و دستگاه‌ها باید تلاش کنند در جهت رفاه و آسایش عمومی اقداماتی را پیگیری و اجرایی کنند.

وی دلیل و سند استمرار انقلاب را سه رکن اساسی دانست که همگان باید به آن توجه کنند و افزود: توجه به ایمان و اعتقاد راسخ ملت و به‌خصوص جوانان انقلابی، وحدت و همبستگی همه آحاد ملت، اتحاد ملت زیر ضلع رهبری سه رکن اساسی استمرار انقلاب است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اتحاد، ایمان و حفظ روحیه اتحاد و همدلی و هم‌قسم شدن دلیلی برای پیشرفت و استقلال است و درواقع سند پیشرفت و استقلال کشور حضور همه آحاد و طبقات مختلف در مناسبت‌های مختلف است که پاسخ منسجمی بر ادامه راه استقلال، امام و شهداست.

رشیدیان با اشاره به یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمادی از اتحاد و همدلی ملت ایران و استمرار و استحکام ارزش‌های انقلاب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز