رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

خراسان شمالی ردیف مستقل اعتباری گرفت / به همه تعهدات عمل می کنیم

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۰:۵۱:۳۲
کد خبر: ۵۱۴۲۳۰
خراسان شمالی ردیف مستقل اعتباری گرفت / به همه تعهدات عمل می کنیم
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از اختصاص ردیف مستقل اعتباری در لایحه بودجه ۱۳۹۶ برای خراسان شمالی خبر داد و گفت: با وجود همه محدودیت های منابع دولت، به تمام تعهدات خود برای توسعه این استان عمل خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمدباقر نوبخت که در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان سخن می گفت، خراسان شمالی را به لحاظ برخورداری از سرمایه انسانی توانمند، استانی توسعه یافته خواند و با اشاره به سفر شهریورماه خود به این استان گفت: در این سفر تعهداتی برای افزایش اعتبارات و تخصیص آن داده شد که در نتیجه، در لایحه بودجه سال آینده بیشترین رشد اعتبارات هزینه ای و دومین رتبه افزایش اعتبارات عمرانی به خراسان شمالی اختصاص یافته است و افزون بر این ها، یک ردیف مستقل اعتباری به نام این استان در قالب ردیف های متفرقه بودجه گنجانده شد.
 
وی هم چنین وعده داد که تا قبل از پایان سال جاری، بار دیگر به این استان سفر کند تا جمع بندی از نتایج اجرای تعهدات و مصوبات توسعه ای استان شکل بگیرد و با اشاره به معرفی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان تصریح کرد: رئیس این سازمان باید با وجود درک همه حساسیت های کاری این سازمان و حفظ استقلال آن، بازوی اجرایی، برنامه ریزی و تصمیم سازی استاندار باشد.
 
وی هم چنین برنامه های سال جاری دولت برای رشد اقتصادی کشور را در دو محور عمده شامل فعال کردن واحدهای تولیدی غیردولتی و تزریق اعتبارات به طرح های عمرانی تقسیم بندی کرد و گفت: امسال تاکنون در مجموع 14 هزار و 359 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در کشور برای فعال شدن واحدهای تولیدی اختصاص یافته و تزریق اعتبارات طرح های عمرانی هم شتاب گرفته است.
 
دکتر حاج محمدی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت مصوبات سفر خردادماه 92 رئیس جمهوری به خراسان شمالی ارائه داد و گفت: در این سفر 26 مصوبه با اعتبار 625 میلیارد تومان مصوب شد که تا امروز 84 درصد این رقم پرداخت شده است. به گفته وی، از این تعداد طرح و مصوبه تاکنون 12 پروژه پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد داشته و 6 پروژه هم به اتمام رسیده است.
 
رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان هم در این نشست گفت: این سازمان تلاش می کند با پویایی، تحرک و شفافیت، در مسیر توسعه همه جانبه استان و اجرای برنامه های هدف گذاری شده گام بردارد.
 
مجید پورعیسی از جمله شرح وظایف و مأموریت های خود را راهبری نظام برنامه ریزی، تهیه طرح آمایش سرزمینی، تدوین سند استانی برنامه ششم توسعه و مدیریت هماهنگ نظام فنی و اجرایی این استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل برنامه ششم توسعه کشور و نیز تقویت جایگاه و نقش آفرینی بخش خصوصی و نهادهای مدنی، توجه به تحقیق و توسعه، ارتقای سرمایه اجتماعی و تفویض مناسب اختیارات به مدیران استانی، بسیاری از مشکلات توسعه ای استان و کشور برطرف شود.
 
در این آیین ویژه از تلاش های یک سال گذشته حسن نادری در سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی، تجلیل و مجید پورعیسی با حکم معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان جایگزین وی منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز