دکتر حسینی:

طرح آبخیزداری در مناطق مرزی خراسان رضوی اجرایی می شود

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۰:۲۹:۴۷
کد خبر: ۵۱۴۳۴۰
طرح آبخیزداری در مناطق مرزی خراسان رضوی اجرایی می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با قشرهای مختلف مردم تایباد دیدار کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این دیدار با بیان این که این استان دارای هشت رودخانه ی مرزی است؛ اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال و توسعه ی پایدار در مناطق مرزی و همچنین استفاده ی بهینه از منابع آب، طرح آبخیزداری در این مناطق اجرایی می شود.

وی افزود: همچنین با توجه به تقسیم بندی مناطق مرزی به قرمز و زرد، محدوده های زرد حذف و قرمز نیز محدود شد تا ساکنان این مناطق بتوانند در زمینه ی اشتغال، کشاورزی و دامپروری اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: پایداری ساکنان روستاهای کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در مناطق مرزی و تامین معیشت مرزنشینان از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: تا زمانی که مقوله توسعه و پیشرفت و سطح معیشت خانواده ها به نتیجه مطلوب نرسد، امنیت پایدار و رضایتمندی مردم به طور کامل محقق نخواهد شد.

حسینی توجه مسئولان استانی و کشوری به بهبود وضعیت معیشتی ساکنان مناطق مرزی و محروم را مهم دانست و اظهار کرد: مسایل امنیتی مناطق مرزی با مناطق غیر مرزی کشور تفاوت های عمده دارد و بر همین اساس ضروری است که همه ما نگاه ویژه ای به مسائل مرزی داشته باشیم.

وی گفت: معیشت اغلب خانواده های روستاهای مرزی به مبادلات مرزی وابسته است و اگر این حوزه قانونمند نشود تبعات منفی به همراه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: ارتقای سطح معیشت و درآمد مرزنشینان، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و رونق مناطق مرزی از جمله برنامه های دولت یازدهم است و برای توانمند کردن این مناطق از تمام امکانات و ظرفیت های منطقه استفاده خواهد کرد.

حسینی به پرداخت یارانه ی صادرات سوخت به روستائیان مستقر در جوار مرز، در سه شهرستان مرزی استان اشاره کرد و گفت: در مرحله ی نخست بین 15 هزار خانوار توزیع شد و در مراحل بعد 4.5 میلیارد تومان بین 18 هزار خانوار که این نشان دهنده ی تحقق مهاجرت معکوس به میزان سه هزار نفر است.

وی در خصوص مشکلات پایانه ی مسافربری، ساخت اردوگاه و ساماندهی تردد کامیون ها نیز قول مساعد برای پیگیری داد و تاکید کرد: سیر ورود و خروج کالا، انسان و کامیون در بازارچه ی مرزی ساماندهی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: موضوع تبدیل منطقه ی ویژه ی دو غارون به منطقه ی آزاد صنعتی و تجاری نیز در مجلس مصوب شده و برای اجرا به دولت ارجاع شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش ایجاد اشتغال را دغدغه ی تمامی دولت ها و دولتمردان پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: برخی دولت ها در این مسیر توفیقاتی داشته اند و بعضی ها هم نتوانستند منطبق با برنامه ریزی هایشان پیش بروند.

وی تصریح کرد: در دو دولت گذشته که درآمد کشور بالغ بر 800 میلیارد دلار بود و هر بشکه نفت 140 دلار به فروش می رسید تنها 500 هزار فرصت شغلی طی هشت سال ایجاد شد.

  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دولت تدبیر و امید علی رغم رکود تورمی، رشد منفی 6.8 درصدی اقتصاد، تورم بالای 40 درصد، تحریم های ویران کننده و قطعنامه های متعدد شورای حکام و امنیت، استقراض خارجی و ... با اجرای سیاست های صحیح اقتصادی آرامش را به کشور بازگرداند.

حسینی با بیان این که علی رغم درآمد خوب کشور، 70 درصد صنایع کشور تعطیل یا نیمه تعطیل بودند؛ افزود: دولت یازدهم 60 درصد آن ها را احیا کرد و تنها در خراسان رضوی در سال گذشته 120 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی گفت: در مسکن مهر نیز که خود دولت نهم و دهم مبدع آن بود؛ در استان از مجموع 120 هزار سهمیه ی تعیین شده طی دو دولت گذشته تنها 33 هزار مسکن مهر تحویل شد در صورتی که در سه سال گذشته 54 هزار مسکن با انشعابات کامل به متقاضیان واگذار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه ی کشاورزی نیز از یک کشور وارداتی 100 درصد در دولت تدبیر و امید به صادراتی تبدیل شدیم و میزان ذخائر گندم استان از 11 روز به بالغ بر 20 ماه رسیده است.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار تعدادی از حضار به نمایندگی از مردم شهرستان به بیان مطالبات و خواسته های خود پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز