رئیس اداره عشایر شهرستان پاکدشت مطرح کرد؛

شش صد خانواده عشایر در پاکدشت زندگی می کنند

۱۳۹۵/۱۱/۱۴ - ۱۱:۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۱۴۷۰۸
شش صد خانواده عشایر در پاکدشت زندگی می کنند
رئیس اداره عشایر شهرستان پاکدشت گفت: ششصد خانواده عشایر در مناطق ییلاقی چون روستای کلین و سیاه چشمه زندگی می کنند.

.به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران، جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور سیروس نصیری مدیر کل امور عشایر استان تهران، حجت الاسلام کاشی نماینده ولی فقیه درسازمان عشایر کشور، علی صادقی فرماندار شهرستان، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در سیاه چادر عشایر ایل هداوند روستای سیاه چشمه برگزار شد.

محمد صادقی رئیس اداره عشایر شهرستان پاکدشت ضمن تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: عشایر بازوان اقتصادی کشور هستند که حتی در زمان جنگ نیز با دلاور مردی شهدای زیادی را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.

صادقی افزود: شهرستان پاکدشت در مسیر حرکتی عشایر ری، ورامین قرار گرفته که هر ساله عشایر این دو شهرستان برای ییلاق و قشلاق از پاکدشت عبور می کنند.

وی ادامه داد: ششصد خانواده عشایر با جمعیت انسانی 3 هزار و 500 نفر در شهرستان پاکدشت زندگی می کنند که این خانوار صد و سی و شش راس دام سبک را به همراه دارند.

رئیس اداره عشایر شهرستان پاکدشت ادامه داد: برای بهرمندی عشایر پاکدشت از تسهیلات، تعاون عشایری از سال 63 در شهرستان تاسیس شده که در ییلاق و قشلاق به خدمات رسانی به عشایر مشغول است.

صادقی افزود: از مهمترین دستاوردهای عشایر پاکدشت تامین میزان زیادی از گوشت قرمز استان تهران است.

وی مطرح کرد: در پاکدشت ایل هداوند بزرگترین ایل این شهرستان با تیره های مختلفی چون سیری ، هداوند می باشد که سالیان سال برای تامین بازار لبنیات و گوشت قرمز شهرستان و استان تهران تلاش می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز