امام جمعه اهل سنت درمیان:

فتنه تکفیر هیچ تناسبی با فرهنگ نبوی ندارد

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۷:۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۱۵۲۱۹
فتنه تکفیر هیچ تناسبی با فرهنگ نبوی ندارد
امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: جریان تکفیری تناسبی با فرهنگ رسول الله که درآن حتی در جنگ با کفار نیز مراعات حقوق انسانی می کردند، ندارد

به گزارش خبرگزاری برنا، مولوی سید احمد عبدالهی ، در همایش هم‌گرایی علمای در برابر خطرات تکفیر اظهارکرد: ریشه تکفیر را باید در تاریخ جست و جو کرد و در آن جایی یافت که خوارج با اندیشه محدود خود کارشان به جایی رسید که امام علی(ع) را به شهادت رساندند.

وی اظهار کرد: اسلام از انسان حرکت در مسیر اعتدلال می‌خواهد چرا که بی‌شک خروج از اعتدلال انسان را دچار افراط و تفریط کرده و آسیب جدی به بدنه جامعه اسلامی و مسلمانان وارد می‌کند.

مولوی عبدالهی بیان‌کرد: بی‌شک فتنه تکفیر که خون بسیاری از انسان‌ها را ریخته خروج از این اعتدلال است و هیچ تناسبی با فرهنگ نبوی و روش رسول الله ندارد.

امام جمعه اهل سنت درمیان ادامه داد: چگونه فتنه‌گران تکفیری که انسانی را زنده می‌سوزانند، خود را مسلمان می‌نامند در حالیکه پیامبر اسلام(ص) هر گاه کسانی را به جنگ با کفار می‌فرستاد توصیه می‌کرد که به  کودکان و زنان و پیران آسیبی نرسد.

کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز در این همایش گفت: فرهیختگان جهان اسلام باید با آگاهی بخشی از به دام افتادن جوانان در دام تکفیر جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: غرب بعد از فروپاشی شوروی در دهه ٩٠ میلادی با سه تمدن کنفوسیوس در چین، ارتدوکس در روسیه و اسلام در جمهوری اسلامی به مقابله پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اما از سال ٢٠٠۶ راهبرد آمریکا تغییر کرد و به جای مقابله با این سه تمدن درگیری را به داخل تمدن اسلامی کشاند.

لطفیان یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که جریان تکفیری با سرانگشت اشاره غرب  به وجود آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز